Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vad är era åsikter om Intrum?

Första gången jag hör att ett inkasso erbjuder att skicka tillbaka skulden till banken mot att man betalar en summa. Det låter väldigt bra!
Svar på din fråga. jag tycker att Intrum är ett av de värsta inkassobolagen, har haft ett tiotal att göra med under åren. Så Intrum och Svea tycker jag är värst. Min personliga åsikt.
Det är inte inkassobolagets val, det är banken som öppnat upp för den lösningen

Jag tycker dem vart stenhårda. Blev dock förvånad i oktober så dem skickat mig till kf då jag ej hade betalat. Dem erbjöd mig att betala det förfallna beloppet och så återkallade dem.

Jag fick även samma erbjudande nu Ang BN. Men det är ju BN som har kommit med det förslaget, inte Intrum.

Överlag tycker jag jag dem fruktansvärda.

Idag hade jag min andra kontakt med Intrum. Denna gång gällande Collector Betalkoll. Den här gången gick det mindre bra. Tjejen i luren föreslog att jag skulle sälja något eller låna pengar för att betala av skulden då fordringsägaren krävde att skulden skulle vara återbetald på max 6 månader, vilket skulle bli en månadskostnad på över 10000kr. Hon lät ju trevlig och så men sa att hon inte kunde komma med något bättre erbjudande. Jag godtog inte avbetalningsplanen så nu funderar jag på om det är dags att ge upp och släppa till kronofogden eller om jag kan lösa det på något annat sätt.

Idag hade jag min andra kontakt med Intrum. Denna gång gällande Collector Betalkoll. Den här gången gick det mindre bra. Tjejen i luren föreslog att jag skulle sälja något eller låna pengar för att betala av skulden då fordringsägaren krävde att skulden skulle vara återbetald på max 6 månader, vilket skulle bli en månadskostnad på över 10000kr. Hon lät ju trevlig och så men sa att hon inte kunde komma med något bättre erbjudande. Jag godtog inte avbetalningsplanen så nu funderar jag på om det är dags att ge upp och släppa till kronofogden eller om jag kan lösa det på något annat sätt.
Kan du kontakta fordringsägaren direkt och be om humanare avbetalningsplan? Jag har gjort det en gång, när Svea tvärnekade att tillfälligt sänka månadsbeloppet. Ringde till fordringsägaren och de sa att det inte var några problem och sen meddelade de Svea det. Inte så vanligt att man gör så men alla sätt är ju bra!!

Jag var i kontakt med Collector idag och de sa att de inte har några krav på återbetalning på max 6 månader. De sa att det i så fall är Intrum som inte kan bevilja längre plan. Så på måndag får jag försöka ta ett varv till med Intrum. Går inte det så får jag väl låta ca en miljon gå till fogden. Lyckas jag sen få igenom en skuldsanering kommer de få tillbaka ca 28000 på 5 år istället för 51000 på 6 månader. Får väl fråga om det är bättre då.

Jag var i kontakt med Collector idag och de sa att de inte har några krav på återbetalning på max 6 månader. De sa att det i så fall är Intrum som inte kan bevilja längre plan. Så på måndag får jag försöka ta ett varv till med Intrum. Går inte det så får jag väl låta ca en miljon gå till fogden. Lyckas jag sen få igenom en skuldsanering kommer de få tillbaka ca 28000 på 5 år istället för 51000 på 6 månader. Får väl fråga om det är bättre då.
Fult att Intrum ljuger då att det är Collector som vill ha pengarna tillbaka på 6 månader!

Fult att Intrum ljuger då att det är Collector som vill ha pengarna tillbaka på 6 månader!
Du kan inte kontakta Collector och fråga vad kraven är då det är ifrån längre upp som bestämts och inte någon ifrån kundservice. Inkassobolag får ofta till sig ifrån ombudet som är Collector i detta fall om vad man får lägga upp för plan osv. Sen finns det massa bedömningar man gör.

Du kan inte kontakta Collector och fråga vad kraven är då det är ifrån längre upp som bestämts och inte någon ifrån kundservice. Inkassobolag får ofta till sig ifrån ombudet som är Collector i detta fall om vad man får lägga upp för plan osv. Sen finns det massa bedömningar man gör.
Klart man kan. Det gjorde jag och det hjälpte mig. Sen att det oftast inte går att få hjälp den vägen en annan sak. Men kan kan man.

Klart man kan. Det gjorde jag och det hjälpte mig. Sen att det oftast inte går att få hjälp den vägen en annan sak. Men kan kan man.
Jo kan, kan man men oftast blir man bara tillbaka hänvisad till inkassobolaget.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp