Ser hon inte dina avier från CSN? Fattar inte poängen med att ljuga. Var du ärlig i ansökan?Svaret till min sambo
Ser hon inte dina avier från CSN? Fattar inte poängen med att ljuga. Var du ärlig i ansökan?
Jag har råkat ut för detta. Hade lånelöfte ensam, men valde att buda och skriva kontrakt tillsammans (trodde inte det skulle spela någon roll eftersom kalkylen gick ihop med bara min inkomst). Men banken nekade för min blivande sambo hade anmärkningar. Det kostade mig mycket tid, svett, tårar och ersättning till säljarna innan jag tillsist kunde köpa huset ensam.Jag har blivit sjukt nervös över bankmötet sen. Att dom ska neka oss efter vi har budat.
Hur vanligt är detta? Går dom igenom mina lån?
Jag har råkat ut för detta. Hade lånelöfte ensam, men valde att buda och skriva kontrakt tillsammans (trodde inte det skulle spela någon roll eftersom kalkylen gick ihop med bara min inkomst). Men banken nekade för min blivande sambo hade anmärkningar. Det kostade mig mycket tid, svett, tårar och ersättning till säljarna innan jag tillsist kunde köpa huset ensam.
Ja, jag tror ju inte det blir något problem.Förstår det. Dock så har jag inga anmärkningar och vi gjorde en gemensam ansökan online. Det togs kreditupplysning på båda och vi fick lånelöfte
När jag lånade (SBAB) ville de ha anställningsintyg, 3 lönespecar, köpekontraktet, försäljningskontraktet på befintligt boende, personbevis, och för min del intyg från arbetsgivaren att provanställningen skulle övergå i tillsvidareanställning. Men inget kontoutdrag.Kollar banken kontoutdrag?
Nej, det behöver du inte oroa dig för.. Eventuellt om du lånar i samma bank som du har lönekonto.Kollar banken kontoutdrag?