Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vågar jag söka lån och hur mycket?

Hej! Jag betalar alldeles för mycket i månaden på mina 2 lån och krediter så nu måste jag göra nånting åt det här en gång för alla. Jag gjort som många andra och tagit nya lån för att lösa gamla och så har det rullat på så under 10 års tid.

Min inkomst för 2020: 340.000
Underskott: 20.000
Förfrågningar 5 st, alla är tagna i augusti-oktober 2020.
uc risk: 1,1%

synligt på uc: 470.000, fördelat på två lån. Ett på 390. 000 och ett på 80.000

Övrigt klarna: 40.000

Vågar jag mig på en ansökan eller är det kört pga av så hög belåning jämfört med inkomst?
Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre, betalar bara massa jäkla ränta på det stora lånet till Remember.

Är så tacksam för alla svar jag kan få, både positiva och negativa.

Låter väl som ganska okej förutsättningar?

Låter väl som ganska okej förutsättningar?
Ja jag vet inte, Jag är livrädd att göra en ansökan för att att sen bli nekad och få en ff.

Tror du det kommer gå att få ett samlingslån ens? Känns som summan jag lånat under årens gång är så otroligt hög, speciellt o förhållande till min skitinkomst.

Jag är ganska övertygad att dom kommer få om du väljer att samla lån.
Jag hoppas hoppas verkligen på det och blir glad att ni är två som tror det ändå. Jag vet att det är bäst att vänta ut så många förfrågningar man kan men är samtidigt väldigt otålig då detta pågått så länge. Är det bättre att vänta tills jag får betyg ”mycket bra” genom att förfrågningar försvinner eller kvittar det?

Varför ska man alltid inse saker när det är försent.. fan är så arg på mig själv!!

5 förfrågningar är inte så mycket och ditt betyg är redan bra, är mest din höga belåning jämfört med inkomst som kunde ställa till det.

5 förfrågningar är inte så mycket och ditt betyg är redan bra, är mest din höga belåning jämfört med inkomst som kunde ställa till det.
Okej okej Men du tror ändå jag har chans att få samlingslån nånstans?

Ja jag tror att du har goda chanser men svårt att säga om du kommer få en vettig ränta.
Ska jag samla allt i ett lån eller ska jag söka hälften nu och hälften sen när fler ff försvunnit? Vad tror du?

Jämkade alldeles nyss också så jag kan betala av ännu mer. Ber till gud att allt löser sig..

Ska jag samla allt i ett lån eller ska jag söka hälften nu och hälften sen när fler ff försvunnit? Vad tror du?

Jämkade alldeles nyss också så jag kan betala av ännu mer. Ber till gud att allt löser sig..
Sök 390k(samla lån).Du borde få detta belopp med bättre ränta än hos Remember med dina förutsättningar. Vad har du för ränta hos dem?
Med lägre ränta, plus jämkning du kan amortera mer och sedan i slutet av året du har bara en ff kvar. Med ännu bättre förutsättningar söker du då hela beloppet(du borde amortera till 450).Ser inget hinder att det inte skulle bli så. Uppdatera vilka erbjudande fick du!

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp