Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vågar jag söka lån och hur mycket?

Om du tog din senaste UC i oktober så har du absolut goda förutsättningar att få ett samlingslån. Jag hade sökt på 500.000 på 15 år.

Om du tog din senaste UC i oktober så har du absolut goda förutsättningar att få ett samlingslån. Jag hade sökt på 500.000 på 15 år.
Men min inkomst är ju så mycket lägre, tycker jag i alla fall.. Spelar det ingen roll?

jag vet ju att jag hade sämre inkomst när jag fick 400.00 från Remember men med en ränta på 18%. Då hade jag inget val och tog den högsta summan jag fick utan att tänka eller räkna på något.

Jag känner mig så osäker och känner mig helt ärligt livrädd att söka samtidigt som jag känner livrädd att inte söka och fortsätta leva som jag gör. Jag vet att ingen kan säga ”ja du kommer få lån 100%”, men skulle ni säga att det är lite osäkert ändå eller att det inte borde vara några problem?

Senast ändrad:
Har du 18% hos Remember så vågar jag säga att jag är övertygad om att du kommer att få någonting bättre. Bankerna kommer att sätta ett lösenkrav på beloppet så du kommer att få flera bud. 18% på 400.000 är katastrof och du kommer att få lägre ränta. Sök 500.000 på 15 år så beviljar bankerna sitt maxbelopp. Kör hårt!

Har du 18% hos Remember så vågar jag säga att jag är övertygad om att du kommer att få någonting bättre. Bankerna kommer att sätta ett lösenkrav på beloppet så du kommer att få flera bud. 18% på 400.000 är katastrof och du kommer att få lägre ränta. Sök 500.000 på 15 år så beviljar bankerna sitt maxbelopp. Kör hårt!
Tack för att du tar dig tid att svara, Du är guld värd! Så du är så säker trots min låga inkomst i förhållande till mina lån?
Du ger mig hopp och lite av klumpen släppte precis.

Tack för att du tar dig tid att svara, Du är guld värd! Så du är så säker trots min låga inkomst i förhållande till mina lån?
Du ger mig hopp och lite av klumpen släppte precis.

Ingen kan vara 100% säker, inte ens banken, men ja jag tycker nog att dina förutsättningar är tillräckligt bra för att du ska kunna göra en ansökan och få bättre än 18%. Det kan ju inte bli värre för dig än hur du har det idag. 18% på ett lån på 400.000 är fruktansvärt. I absolut värsta fall, om du mot förmodan inte får någonting som är bättre så behöver du bara vänta till i oktober så är alla dina förfrågningar borta förutom 1. I bästa fall får du ett mycket billigare lån och kan sedan göra ytterligare en ansökan i slutet på året för att sänka räntan ännu mer. Skicka ett meddelande om du undrar något mer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp