- Meddelanden
- 31
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 136
Tack för att du berättar din historia. Känns skönt att veta att man inte är ensam, tror det har varit bland det värsta - leva med skammen och känslan av att man är dålig som vuxen människa och inte kan hantera ekonomi. Har haft samtalet med min man nu, gick bättre än väntat. Så glad att jag vågadeHej Therese1111.
Glad att du hittat hit och får massa kloka råd från många medlemmar här inne.
Jag ville bara flika in här och berätta lite snabbt om min historia, för jag är den som satt på andra sidan, den som alltså var helt ovetandes om de skulder som faktiskt fanns i hemmet. Min man hade ett spelberoende och satt med typ 1 miljon i skuld. Men efter vissa omständigheter inte kunde hålla de för mig mycket längre.
Jag kan erkänna att jag inte blev så nöjd men vi är trots allt gifta fortfarande. Han tog hjälp för sitt spelande, la alla kort på bordet o gav mig sitt bank id och hans lön gick in på mitt konto osv. Alla räkningar som kom öppnades gemensamt. Vi gick igenom Kivra en gång i veckan osv..
Det var svårt och tufft att ta in och jag tänker att du behöver ge din partner lite tid att smälta det här. Reaktionerna kan vara många, men i slutändan är det bara pengar det handlar om.
Vi har två fina barn tillsammans (dessutom med autism båda två) och de gör livet lite skörare att bara kasta iväg pga pengar.
Vi har jobbat hårt tillsammans och rullar idag en snöboll mot ett skuldfritt liv tillsammans.
Pengar är inte allt, även om de gör mycket![]()