Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Världens ångest 200k lån

Jag håller med @pala87 , man måste leva och amortera lite extra är bra men döda inte din privatekonomi för betala av skulder asap.

Vill du spara långsiktigt skulle jag slå ett slag för en fondportfölj. Antingen läsa på och köpa egna via Avanza eller snarlik bank eller köra automatik via appar som Opti. Då pratar vi om sparande på 5-10+ årshorisont och inte pengar du har för avsikt att ta ut inom några år, då är det bättre spara på vanliga sparkonton.

Håller med! Satsa på alla delar långsiktigt!
Vet dock inte vilken situation du är i livet. Har du fru, barn m.m så kanske du ska amortera mer. Men har du kompisar som vill hitta på lite saker som resa eller andra nöjen så hade jag inte tackat nej till det! Sen ska man självklart vara ekonomiskt, men njut av livet. En kvarts miljon är inte mycket egentligen.

Sen när du närmar dig 30 år så börjar kompisarna prata om mer pengar, bostadsköp m.m.

Om du nu både satsar på sparande och amortering så har du den möjligheten. Banker säger inte nej om du har ett blancolån, bara kalkylen går ihop. Men 15% måste du ha i pengar för insatsen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp