Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Världens ångest 200k lån

Du kommer få det bättre och bättre för varje månad om du är disciplinerad. Värsta du kan göra är att försöka gena och ta snabba lösningar, det om något kommer ge dig ångest.

se detta som lärpengar och lär dig verkligen. Det finns dom som drar på sig stora skulder senare i livet, efter en livskris av något slag och de har betydligt tuffare att få ordning på sin ekonomi.

Jämkar du på skatten? Så att du får behålla mer av lönerna varje månad?

Vad vill du göra med pengar? Sätt upp konkreta mål vad du vill använda dina pengar till.

Har nu valt att ta lån på 190k istället för 200k. 10.000kr är inte mycket på 200.000kr men det känns mindre.

Kommer då vid lön att slänga in 10.000kr från egen kassa. Får nu i mars före skatt 40.000kr så kommer kunna lägga undan en del oxå.

Vägen mot ett skuldfritt liv, låg vaken inatt igen med grov ångest då jag hamnat här, men bara att bita i det sura äpplet och betala av sk***n nu.

Stort tack för alla stöttande kommentarer, väldigt fint skrivet av er.

Har nu valt att ta lån på 190k istället för 200k. 10.000kr är inte mycket på 200.000kr men det känns mindre.

Kommer då vid lön att slänga in 10.000kr från egen kassa. Får nu i mars före skatt 40.000kr så kommer kunna lägga undan en del oxå.

Vägen mot ett skuldfritt liv, låg vaken inatt igen med grov ångest då jag hamnat här, men bara att bita i det sura äpplet och betala av sk***n nu.

Stort tack för alla stöttande kommentarer, väldigt fint skrivet av er.

Härligt! Vad fick du för ränta?

Förstår din oro och ångesten. Men kan det va så att du har dragit på dig skulderna senaste året? För hjärnan kanske inte har hunnit bearbeta skulderna?

Med din inkomst och med endast ett lån+privat lån så har du bra ekonomi om du satsar på det nu. Detta fixar du garanterat bara du slutar med det som du skuldsatte dig med.

Härligt! Vad fick du för ränta?

Förstår din oro och ångesten. Men kan det va så att du har dragit på dig skulderna senaste året? För hjärnan kanske inte har hunnit bearbeta skulderna?

Med din inkomst och med endast ett lån+privat lån så har du bra ekonomi om du satsar på det nu. Detta fixar du garanterat bara du slutar med det som du skuldsatte dig med.

Det hela började när jag var 18 och drog på mig en klarnaskuld på 15.000kr vilket var extremt mycket för mig då. Hamnade i spelmissbruk och spelat bort mestadels av mina pengar. Har gett mig f*n på att jag ska klara av detta nu, inte dra på mig massa skulder och betala av allt.

Stort tack för peppen!

Det hela började när jag var 18 och drog på mig en klarnaskuld på 15.000kr vilket var extremt mycket för mig då. Hamnade i spelmissbruk och spelat bort mestadels av mina pengar. Har gett mig f*n på att jag ska klara av detta nu, inte dra på mig massa skulder och betala av allt.

Stort tack för peppen!

Okej, bra att du sätter stopp på det nu. Nu kan det bara bli bättre och din botten är nådd!
Har du spärrat dig på Spelpaus?

Okej, bra att du sätter stopp på det nu. Nu kan det bara bli bättre och din botten är nådd!
Har du spärrat dig på Spelpaus?

Aa har vart spärrad där och kört på mest utländska sidor, i stundens hetta så har jag stängt mina konton permanent på alla sidor jag haft konto på, ska öppna nya för att sedan stänga av mig direkt, nu får de va nog!

Aa har vart spärrad där och kört på mest utländska sidor, i stundens hetta så har jag stängt mina konton permanent på alla sidor jag haft konto på, ska öppna nya för att sedan stänga av mig direkt, nu får de va nog!

Riktigt bra gjort! Om du nu skulle falla dit igen vilket är normalt så ta det lugnt. Förhoppningsvis så kommer du känna mer o mer avsmak

Hur går tankarna nu?

Kanske får en del påhopp nu. Men jag tycker inte du ska känna så mycket panik över din situation. Viset, lån pga spel är ju inget av värde. Men det hade kunnat va värre och du har ju bra koll nu + riktigt bra inkomst.

Tänk på att du är 25 år en gång i livet och har några bra år framför dig som ung. Jag tycker du ska tänka långsiktigt och inte amortera utan att leva. Lite extra amortering är bra och det rekommenderar jag. Men även spara långsiktigt utan att röra dessa pengar,men även spara till resor eller andra nöjen. Det ger ju livskvalité. Kanske ha skattepengarna till något kul?

Jag håller med @pala87 , man måste leva och amortera lite extra är bra men döda inte din privatekonomi för betala av skulder asap.

Vill du spara långsiktigt skulle jag slå ett slag för en fondportfölj. Antingen läsa på och köpa egna via Avanza eller snarlik bank eller köra automatik via appar som Opti. Då pratar vi om sparande på 5-10+ årshorisont och inte pengar du har för avsikt att ta ut inom några år, då är det bättre spara på vanliga sparkonton.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp