Värderat upp hus, nu vill jag baka in blanco i bolånet.

går inte enligt dom när jag sökte, för att utöka bolån och att dom hjälper till att lösa befintliga lån så måste man gå till ett fysiskt kontor

Oj, kanske är så, jag hade fått uppfattning av andra här att dom var väldigt smidiga på telefon

Jag fick min lägenhet värderat av seb över telefon och lån inbakad på 100k. Dock var detta 5 år sedan

Oj, kanske är så, jag hade fått uppfattning av andra här att dom var väldigt smidiga på telefon
ja det var jättesmidigt att göra en vanlig höjning via telefon, men för att lösa lån i annan bank så krävde dom att jag skulle besöka ett kontor, detta var mellan november 2019 och början av 2020

Är mitt inne i en sådan process själv med SEB, dvs baka in blanco i bolånet. De vill ha lite kompletterande dokument men inget prat om att besöka kontor, allt via telefon verkar gå bra nuförtiden. Om jag inte minns fel så har SEB-bankman berättat att de ändrat strategi vad gäller just att få folk till kontoret pga Corona, så tror du kan prova via telefon med. Det ska sägas att jag är befintlig SEB kund så vet ej om det gör skillnad men kan tipsa om att prova igen.

Pratade med Handelsbanken som är min bank, gjorde en ansökan på höjning av bolån och dom ringde upp idag, lät lite skeptiska men även positiva i samma ton, skulle räkna lite till på det och återkomma.
Jösses vad jag skäms

Pratade med Handelsbanken som är min bank, gjorde en ansökan på höjning av bolån och dom ringde upp idag, lät lite skeptiska men även positiva i samma ton, skulle räkna lite till på det och återkomma.
Jösses vad jag skäms

Finns ingen anledning att skämmas, dom tjänar pengar på dig inte du på dom :)

Om det är till någon tröst så har jag och min fru 1.9 mille i blanco, det kändes pinsamt att nämna men kände även jag att bankkvinnan i det här fallet lät lite skeptisk men positiv. Vi får se.
Håller tummarna för oss båda!

Om det är till någon tröst så har jag och min fru 1.9 mille i blanco, det kändes pinsamt att nämna men kände även jag att bankkvinnan i det här fallet lät lite skeptisk men positiv. Vi får se.
Håller tummarna för oss båda!

Håller tummarna för oss jag med!
Återkom gärna med hur det gick. :)

Handelsbanken beviljade mig 648k höjning för att rensa både uc och utanför uc.
Istället för att pynta 12k/månad blir det nu istället 4k extra på huslånet.

Snacka om att man känner sig lättad!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp