Ni som fått inledande och betalplan. Hur länge har ni fått vänta på slutgiltiga beskedet? Å om någon borgenär hade invändning. Fick ni veta det via kivra i samband med beslutet eller separat?
Pengarna kommer komma tillbaka till dig.Jag fick beslut om inledande, sen fick jag beslut om att löneutmätning ska upphöra, för en vecka sedan. Men arbetsgivaren hann nu dra löneutmätning i december i alla fall. Vad händer nu med de pengarna? Betalas de in på skulderna hos KFM ändå?
Kommer pengarna gå tillbaka till arbetsgivaren eller till mig? Hur lång tid kan det ta?Pengarna kommer komma tillbaka till dig.
Det tar nog någon vecka skulle jag tro.Kommer pengarna gå tillbaka till arbetsgivaren eller till mig? Hur lång tid kan det ta?
I alla fall så syns det ingen inbetalning på KFM på skulderna där, så pengarna finns i något ingenmansland verkar det som.
Tror att man tar invändningar allt eftersom. 5 veckor lät inte så mycket i alla fall. Alla ska delges.Nu har det gått 5v sedan jag fick betalplanen. Borde man ha fått info om det inkommit invändningar vid detta lag eller hur funkar det?
Sen så undrar jag om årsbesked för räntor. Inte en enda långivare har skickat via kivra. Förut fick jag före slutet av december. Är nyfiken pga jämkning. Vill inte det ska misstämma med mina beräkningar. Blir väl såklart svårare när skulden gått via inkasso till kfm. Men en hum iaf