Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Väntetider efter inledande skuldsanering

Runt 10 men borde inte ta 3 månader kanske. Men spelar egentligen ingen roll eftersom tiden på 5 år har börjat ticka neråt.

Ni som fått inledande och betalplan. Hur länge har ni fått vänta på slutgiltiga beskedet? Å om någon borgenär hade invändning. Fick ni veta det via kivra i samband med beslutet eller separat?

Ni som fått inledande och betalplan. Hur länge har ni fått vänta på slutgiltiga beskedet? Å om någon borgenär hade invändning. Fick ni veta det via kivra i samband med beslutet eller separat?

Väntar fortfarande, 7 veckor sedan utskickad betalplan. Inte hört ett pip.

Jag fick beslut om inledande, sen fick jag beslut om att löneutmätning ska upphöra, för en vecka sedan. Men arbetsgivaren hann nu dra löneutmätning i december i alla fall. Vad händer nu med de pengarna? Betalas de in på skulderna hos KFM ändå?

Jag fick beslut om inledande, sen fick jag beslut om att löneutmätning ska upphöra, för en vecka sedan. Men arbetsgivaren hann nu dra löneutmätning i december i alla fall. Vad händer nu med de pengarna? Betalas de in på skulderna hos KFM ändå?
Pengarna kommer komma tillbaka till dig.

Pengarna kommer komma tillbaka till dig.
Kommer pengarna gå tillbaka till arbetsgivaren eller till mig? Hur lång tid kan det ta?
I alla fall så syns det ingen inbetalning på KFM på skulderna där, så pengarna finns i något ingenmansland verkar det som.

Kommer pengarna gå tillbaka till arbetsgivaren eller till mig? Hur lång tid kan det ta?
I alla fall så syns det ingen inbetalning på KFM på skulderna där, så pengarna finns i något ingenmansland verkar det som.
Det tar nog någon vecka skulle jag tro.

Nu har det gått 5v sedan jag fick betalplanen. Borde man ha fått info om det inkommit invändningar vid detta lag eller hur funkar det?

Sen så undrar jag om årsbesked för räntor. Inte en enda långivare har skickat via kivra. Förut fick jag före slutet av december. Är nyfiken pga jämkning. Vill inte det ska misstämma med mina beräkningar. Blir väl såklart svårare när skulden gått via inkasso till kfm. Men en hum iaf

Nu har det gått 5v sedan jag fick betalplanen. Borde man ha fått info om det inkommit invändningar vid detta lag eller hur funkar det?

Sen så undrar jag om årsbesked för räntor. Inte en enda långivare har skickat via kivra. Förut fick jag före slutet av december. Är nyfiken pga jämkning. Vill inte det ska misstämma med mina beräkningar. Blir väl såklart svårare när skulden gått via inkasso till kfm. Men en hum iaf
Tror att man tar invändningar allt eftersom. 5 veckor lät inte så mycket i alla fall. Alla ska delges.

Innan december vet dom ju inte vad du betalt under hela året.
De brukar komma andra halvan av januari.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp