- Meddelanden
- 663
- Mottagna reaktioner
- 298
- Poäng
- 447
Jag kan meddela jag fick mitt förslag till betalningsplan nu! Mindre än 4år. Så får anse mig nöjd. Drygt 3.5 om man räknar från betalplanens start i februari.
Skönt för dig kompis grattis. Jag har inte fått något än även fast du fick inledande senare än mig. Då är du nära ett beslut nu! Jag hoppas mitt kommer i veckan.Jag kan meddela jag fick mitt förslag till betalningsplan nu! Mindre än 4år. Så får anse mig nöjd. Drygt 3.5 om man räknar från betalplanens start i februari.
Skönt för dig kompis grattis. Jag har inte fått något än även fast du fick inledande senare än mig. Då är du nära ett beslut nu! Jag hoppas mitt kommer i veckan.
Förlåt om jag kapar tråden men har också fått inledande om skuldsanering och tänkte bara kolla hur det bestäms vilken tid man får på avbetalningarna? Såg att man kunde få 3 år om det fanns speciella orsaker.
Är det något man måste ansöka om eller bestämmer KFM det själva när man får beslutet?
Tack så mycket för svar. Har 2 barn så får se vad det blir för plan om det blir godkänt det vill säga.Man kan inte ansöka. Kfm bestämmer. Det har varit barn inblandade i samtliga betalplaner som varit kortare än 5 år vad jag sett. Så det väger tungt. Även i mitt fall var motiveringen för kortare plan pga barn

Grattis! Måste kännas sköntJag kan meddela jag fick mitt förslag till betalningsplan nu! Mindre än 4år. Så får anse mig nöjd. Drygt 3.5 om man räknar från betalplanens start i februari.
Grattis! Måste kännas skönt
Ringde dom eller fick du via kivira?
Dom kan ha varit hos kfm och vänt…Hur kan det komma sig att man har fler skulder i betalplanen än vad man själv ser på kronofogdens hemsida? Är 2st som jag inte hade aning om. Så istället för 6st har jag nu 8. Var i januari 2022 jag släppte mina skulder. Så borde verkligen dykt upp där