Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntetid för besked om skuldsanering 2025 – hur lång är kötiden nu?

Har du skulder hos KFM så rekommenderar jag dig att separera ditt konto från din partner. Annars räknas alla pengar där som dina och kan utmätas.

Vid skuldsanering så gör KFM inget aktivt. Utan det är enbart vid omprövningar från dig/borgenär något sker. Du lever mao som "vanligt" med en betalningsanmärkning. Så inga lån kan tas, men inget utmäts (om du inte drar på dig nya skulder dvs).
Om båda står som kontohavare räknas hälften av pengarna tillhöra dig.

Har du skulder hos KFM så rekommenderar jag dig att separera ditt konto från din partner. Annars räknas alla pengar där som dina och kan utmätas.

Vid skuldsanering så gör KFM inget aktivt. Utan det är enbart vid omprövningar från dig/borgenär något sker. Du lever mao som "vanligt" med en betalningsanmärkning. Så inga lån kan tas, men inget utmäts (om du inte drar på dig nya skulder dvs).
EDIT: Det korrekta svaret är det som givits ovan av @Alexandra.

Hej!
Hur var det nu? Vad händer efter godkännande av betalplan? Får man besked i Kivra om att skuldsaneringen godkänns eller nekas?

Ja då verkar väntetiden vara mot 8 månader. Drygt....Sen blir det väntan efter samtalet några veckor om jag förstått det rätt.

Vad tror ni om bilen? Är det bättre att sälja den och säga upp sitt arbete? Det finns inga allmänna kommunikationer eller möjlighet till samåkning. Ej heller kan jag gå så långt pga min sjukdom.
Efter samtalet tar det oftast någon dag innan man får besked om inledande alternativt avslag, vissa får tom svar samma dag.

Någon som kan rekommendera en bra behandling (psykolog) som förstår oss som fastnat k skuldfällan men vill ha hjälp att ta sig ur? Någon online?

Någon som kan rekommendera en bra behandling (psykolog) som förstår oss som fastnat k skuldfällan men vill ha hjälp att ta sig ur? Någon online?
Tänker KBT i första hand
Finns Mindler online.
Är det ett spel eller shoppingmissbruk 12-stegs behandling.

Jag har som sagt nästa vecka väntat i prick 7 månader sedan ansökan blev inskickad och registrerad. Efter samtalet, får man vänta ytterligare 6-8 veckor innan man på Kivra får besked om inledande eller avslag? På en del ställen har jag läst detta men en del har fått besked väldigt snabbt såsom inom en vecka till 10 dagar på besked?
Antar att avslag kommer relativt omgående?
Hej !
Jag fick inledande dagen efter samtalen !

Tänker KBT i första hand
Finns Mindler online.
Är det ett spel eller shoppingmissbruk 12-stegs behandling.
Inget spelmissbruk utan ett beteende.där jag släppt ekonomiskt tänk allt eftersom jag förlorat nära familjemedlemmar (4st). Lagt pengar på patienthotell, bilresor sjukhus, sjuk själv, tagit smslån. Har nog haft/har alla aktörer som finns på marknaden. Släckt bränder med nya lån, tillslut hamna ett efter ett hos inkasso med tuffa betalplaner så skulle behöva tips på psykolog online. Mindler hade dåligt med tider..

Senast ändrad:
Jag fick en tid hos Mindler och det kändes bra att få prata med någon. Jag har en andra tid på onsdag så det ser jag fram emot.
Om KF ringer mig, ska jag berätta att jag sökt och haft KBT behandling och skall fortsätta? Eller ser de negativt på detta?
Ni som har sjukdomar/diagnoser, har KF begärt att få in intyg på detta? Eller kan KF går in i ens journal också? Tänker att de kan gå in på konton i ens bank..Så kanske de har makten över sjukjournaler också.

För den delen är jag så tacksam för att ni tar er tid att svara!

Jag fick en tid hos Mindler och det kändes bra att få prata med någon. Jag har en andra tid på onsdag så det ser jag fram emot.
Om KF ringer mig, ska jag berätta att jag sökt och haft KBT behandling och skall fortsätta? Eller ser de negativt på detta?
Ni som har sjukdomar/diagnoser, har KF begärt att få in intyg på detta? Eller kan KF går in i ens journal också? Tänker att de kan gå in på konton i ens bank..Så kanske de har makten över sjukjournaler också.

För den delen är jag så tacksam för att ni tar er tid att svara!
Så klart dom ser positivt på att man sökt hjälp för sina problem.
Nej dom har inte tillgång till din sjukjournal.
Jag behövde inte visa nåt intyg på att jag gått KBT.
Lycka till nu.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp