- Meddelanden
- 597
- Mottagna reaktioner
- 162
- Poäng
- 357
Är det någon här på forumet som vet hur lång väntetiden är för besked om skuldsanering? Jag skickade in min ansökan den 18/12 och då stod det att väntetiden var 6 månader. Varefter månaderna ha gått så har väntetiden ändrats till 7 mån enl KF hemsida. Nu står det att inga uppdateringar av väntetiden görs under v 27-31. Så jag undrar om ni vet hur lång kötiden är f n? Nu den 18/7 så har det gått 7månader. Tror ni det börjar närma sig att de ringer?
Jag har en bil värd ca 40.000 kr och ca 8-10 km tur och retur till jobbet varje dag utan att ha möjlighet till samåkning. Plus att jag har svår reumatism vilket gör det omöjligt att gå 4-5 km enkel väg morgon och kväll.
Jag undrar vad ni tror ang bilen. Kommer KF tycka det är bättre att jag säljer bilen till skulderna och istället säger upp mig från jobbet, eller räknas bilen av ringa värde och som en nödvändighet för att jag ska kunna fortsätta jobba?
Jag har en bil värd ca 40.000 kr och ca 8-10 km tur och retur till jobbet varje dag utan att ha möjlighet till samåkning. Plus att jag har svår reumatism vilket gör det omöjligt att gå 4-5 km enkel väg morgon och kväll.
Jag undrar vad ni tror ang bilen. Kommer KF tycka det är bättre att jag säljer bilen till skulderna och istället säger upp mig från jobbet, eller räknas bilen av ringa värde och som en nödvändighet för att jag ska kunna fortsätta jobba?