Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Väntan på beslut...

Goder kväll!

Haft inledande sen 25 maj och på fredag har det gått fem veckor sen handläggaren skickade ut förslag på betalningsplan till alla fordringsägare.

Hur lång tid brukar det ta för att få ett beslut?
Har inte hört ett ljud på snart fem veckor, hoppas det är positivt!
Ska jag skicka ett mail och fråga handläggaren hur det går eller bara vänta?

Om någon av alla fordringsägare har invändningar hur får jag reda på det?
Skickas det brev hem på det?

Ha en fin kväll alla!

Maila/ring din handläggare. Det kan vara så att några bolag är sega med att skicka in kvittens att de mottagit betalningsförslaget. Jag fick veta via mail och post att någon hade motsatt sig.

Fick svar från handläggaren idag. Alla fordringsägare hade skickat in delgivningen och det hade nyss inkommit en som motsatt sig skuldsaneringen... Handläggaren skulle skicka hem vad invändningen var och att jag fick svara om jag ville.
Handläggaren sa att de kan ta beslut trots att någon har invändning men kan ta lite längre med beslut.

Suck... jaja bara o se vad det kan vara.

Då lär jag inte få börja betala i september som var tanken då..
Hade varit skönt o komma igång nu.

Jag tror det kan bli så att du ändå ska börja betala enligt planen du fått även om allt nu ska ses över en gång till av KFs jurist

Om du inte fått något beslut så ska du inte börja betala enligt betalplanen.

Om du inte fått något beslut så ska du inte börja betala enligt betalplanen.
När de nya reglerna träder i kraft efter 1/11 så börjar man betala redan vid inledande beslut. Så man kan säga att både du och Zippi har rätt :)

Jag vet flera som börjat betala efter planen trots invändningar, men hör med din handläggare hur du ska göra

Tack för era svar!
Det är Brixo som motsätter sig. Får se vad de har att säga och bemöta detta.
Tar sen kontakt med handläggaren och börjar inte betala nått innan jag fått allt bekräftat av handläggaren.

Brixo har lämnat in att jag är skyldig dem 23 000 kr och de kommer få nästan 17 000 i planen.
De erbjöd mig att betala in 10 000 kr innan allt detta började för att då stryka skulden. hm... så jag undrar vad de kan ha emot detta...

Nu har jag fått invändningen på posten.
Brixo hävdar att jag har farit med osanning i min ansökan till dem tidigare.
De tycker heller inte att det är ok med att få 70 % av lånebeloppet.

De har skickat in att jag har en skuld till dem på 23 000, lånade 16 000 kr hos dem i maj 2015.
De kommer få tillbaka ca 16 000 kr i betalplanen.

Innan jag skickade in om skuldsanering förklarade jag min situation för dem och då erbjöd de mig att betala 10 000 kr och då skulle de skriva av skulden. Såklart hade jag inte pengar till det.
Men nu får de ju 16 000 kr på fem år och inte 10 000 kr som de gav förslag på...

I mitt ekonomiska kaos så hade jag såklart inte kolla på alla lån jag hade utan försökte få det att stämma.

Får bemöta detta och hoppas på det bästa.
Bara brixo som motsatt sig detta av mina dryga 40 fordringsägare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp