Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vägg med text..

Det här blir en riktigt lång text angående hur kronofogden tvingar mig bort från mitt jobb där jag har 100% fast tjänst.

Jag har i snart 8 år haft ett spelberoende, till och från. Om inte mina föräldrar hade varit så sjukt snälla hade jag suttit i fängelse flera gånger om redan för bedrägerier.
Jag har förstört mina föräldrars liv. Allting började med att jag stal 30.000 av min egen pappa från hans visa kort när jag var 16 år gammal. Detta är en liten summa i det stora hela idag.

Sen har det bara eskalerat. När jag var 19 år blev jag dömd i tingsrätten för bedrägerier första gången. Det resulterade i skulder till privatpersoner på 35.000 och villkorlig dom.

5 år senare och efter att ha spelat bort minst 1 miljon kronor på spel är det dags igen, nya bedrägerier och denna gång samhällstjänst och böter. Hade fängelse delats ut i stället hade jag fått 4 månader.

Gång på gång har mina föräldrar hjälpt mig, och jag bränt deras förtroende. Har gått på KBT men det hjälper inte. Jag vet ju innerst inne att det går att vinna. Har vunnit 100-200tkr på bara en helg förut.

De har tagit lån efter lån efter lån för att hjälpa mig. Tror de betalar 4-5000kr i månaden på lån bara för att jag skulle slippa fängelse. De kan inte göra några som helst nöjen eller leva sitt eget liv bara på grund av mig!!!

Jag har 4000 miljoner betalningsanmärkningar, skulder hos kronofogden på 200.000kr och säkert 400.000kr i skulder utöver det som bara ligger på bevakning hos olika inkassobolag.

Jag får ingen bostad och hade mina föräldrar varit lite hårda hade jag bott på gatan idag.

I början av detta år fick jag fastjobb, äntligen och jag såg ljuset i tunneln. Äntligen kommer jag kunna betala av en del och leva rätt så normalt.

Nu idag har kronofogden beslutat att skicka löneutmätningspapper till mitt jobb och fast jag valde att skriva att jag betalar 5.000kr hemma så ändrade de till 1.750kr då de inte köpte den hyran. Måste visa kontrakt för att det ska vara giltigt med 5.000kr.

Jag sitter med nya skulder till privatpersoner på 31.000kr idag och vissa har redan polisanmält mig så det här är förmodligen mitt sista inlägg här på lånforum för jag orkar inte mer.

Kronofogden skiter fullständigt i att jag sitter med privata skulder, de skiter fullständigt i att jag har 5-7.000kr i månadsskulder på skulder som är viktiga.
Dessa skulder är t.ex mobilabbonemang som jag tecknade i mina föräldrars namn och som de valde att betala på istället för att polisanmäla mig!!

Dessa skulder måste alltså betalas, annars drabbas mina föräldrar och de måste polisanmäla mig för att slippa betala. Dessa skulder ska jag betala men nu när kronofogden kommer ta alldeles för mycket pengar så är det kört!!!!

Jag ringer imorgon till min chef och säger upp mig, mitt liv dog idag.
25 år gammal och körd för livet. Spelbolagen vann. Game Over.

Jag vill inte ens spela. Jag gör det bara för att det inte finns någon annan utväg när man har akuta skulder. Vill inte begå rån eller råna butiker så jag har ju inget val.

Lista på några saker jag gjort i mitt liv:

Tecknat över 10 mobiltelefoner i föräldrarnas namn
Missbrukat förtroende, tog 30.000 av Pappa när jag fick låna hans kort.
Handlat kamerautrustning för 100.000kr i Pappas namn på kredit.
Köpt på krediter i mitt eget namn för säkert 100.000kr som jag inte betalt när jag var kreditvärdig en gång i tiden.
Har alla sms-lån på hela marknaden förutom ett par enstaka.
Har tagit säkert 20-30 sms lån i föräldrarnas namn efter jag kom över deras bank-id m.m. Vissa polisanmälda, vissa la ner, vissa betalar de på. Stora summor, tex kontantfinans, cashbuddy m.fl. Inga småsummor heller.

Detta är bara en del av det jag gjort. Jag önskar att jag aldrig blivit född och jag hatar mitt liv.

Senast ändrad:
Jag älskar mitt nya jobb. Hade sett fram emot en fin framtid med lägenhet nära vatten.
Istället blir jag nu av med jobbet då jag inte har något val och sen antingen självmord eller fängelse.

Känner sånt hat emot vissa instanser och personer att den enda drivkraften jag faktiskt har nu i livet är att hämnas.

Fruktansvärd sits du hamnat i, men det kan gå att ta sig ur även om det kommer ta mycket lång tid. Jag tror nog dock att det kanske är läge för dina föräldrar att faktiskt polisanmäla allt du tecknat i deras namn och att du får ta den straffpåföljd som då kommer. Då slipper du känna att du förstört deras liv till att börja med. När sen alla skulder är samlade på dig kommer egentligen inget att hända förrän du har ett jobb (om du nu inte kan behålla det du har nu) och då kommer du i alla fall ha så du klarar dig efter att de utmätt lönen. Jag vet inte hur det är med skuldsanering när skulderna uppstått genom bedrägeri, men det finns i alla fall vettigare alternativ än självmord.

Men spelmissbruket är så klart ett enormt problem här, men om en stor del av drivkraften är att spela handlar om att lösa akuta skulder kanske det mildras något när det inte längre finns några akuta?

Fruktansvärd sits du hamnat i, men det kan gå att ta sig ur även om det kommer ta mycket lång tid. Jag tror nog dock att det kanske är läge för dina föräldrar att faktiskt polisanmäla allt du tecknat i deras namn och att du får ta den straffpåföljd som då kommer. Då slipper du känna att du förstört deras liv till att börja med. När sen alla skulder är samlade på dig kommer egentligen inget att hända förrän du har ett jobb (om du nu inte kan behålla det du har nu) och då kommer du i alla fall ha så du klarar dig efter att de utmätt lönen. Jag vet inte hur det är med skuldsanering när skulderna uppstått genom bedrägeri, men det finns i alla fall vettigare alternativ än självmord.

Men spelmissbruket är så klart ett enormt problem här, men om en stor del av drivkraften är att spela handlar om att lösa akuta skulder kanske det mildras något när det inte längre finns några akuta?

Ärligt talat funderar jag just nu på fler bedrägerier och satsa allting på en fotbollsmatch för att bli kvitt, lite som en sista chans.
För ska det gå åt helvete kvittar det om skulderna är 30, 60 eller 90.000.

Sen säga upp mig från mitt nuvarande jobb, flytta till Australien, Malaysia eller så för att sedan be kronofogden dra åt helvete.
Har vänner i Australien som kan fixa farmjobb och kronofogden lär inte ha mycket att komma med då.

Problemet kommer ju sen, om jag någonsin vill tillbaka till Sverige. Att förvara pengar utanför det svenska banksystemet är inga problem för mig, bortsett från lönen då för den beskattas ju ärligt och går in på ett svensk bankkonto.

Jag får se hur mycket fogden tar nästa månad, så vilar jag mitt beslut på det. Självmord är verkligen sista utvägen och det krävs mod för att göra det. Mod som jag kanske inte har riktigt än.

Ett annat alternativ är att börja studera och ta maximalt med CSN. Kronofogden tar inte CSN och då kan jag få 3 år av ro och kanske en bra utbildning att luta mig tillbaka åt i något annat land, som Australien eller annanstans i Asien.

Jag förstår inte riktigt hur ett lån för dina föräldrar hållit dig från fängelse?

Du får väl överklaga ditt utmätningsbeslut och då visa att du betala mer i hyra än vad fogden tycker är rimligt.

Jag förstår inte riktigt hur ett lån för dina föräldrar hållit dig från fängelse?

Du får väl överklaga ditt utmätningsbeslut och då visa att du betala mer i hyra än vad fogden tycker är rimligt.

Vad är det du inte förstår? Om jag t.ex varit skyldig privatpersoner 50.000 så har mina föräldrar tagit lån och betalt tillbaka dessa privatpersoner istället för att det skulle bli tal om polisanmälningar o så. Det är flera gånger de räddat mig på detta vis.

Givetvis är det nu jag som betalar dessa lån som de har tagit men eftersom de inte är hos kronofogden så är ju tekniskt sett de betalningsskyldiga eftersom de står på lånen men de har ju tagit lånen för min skull! Det är inte rätt att kronofogden nu gör så att jag inte kan betala dessa lån och mina föräldrar hamnar i en jobbig sits, vem ska betala för lånen när kronofogden kommer dra för mycket av mig? De skiter fullständigt i situationen i sin helhet och jag har inget annat val än att säga upp mig från jobbet! Då får de ju inga pengar alls. Idioter, hur tänker de.

Vad är det du inte förstår? Om jag t.ex varit skyldig privatpersoner 50.000 så har mina föräldrar tagit lån och betalt tillbaka dessa privatpersoner istället för att det skulle bli tal om polisanmälningar o så. Det är flera gånger de räddat mig på detta vis.

Givetvis är det nu jag som betalar dessa lån som de har tagit men eftersom de inte är hos kronofogden så är ju tekniskt sett de betalningsskyldiga eftersom de står på lånen men de har ju tagit lånen för min skull! Det är inte rätt att kronofogden nu gör så att jag inte kan betala dessa lån och mina föräldrar hamnar i en jobbig sits, vem ska betala för lånen när kronofogden kommer dra för mycket av mig? De skiter fullständigt i situationen i sin helhet och jag har inget annat val än att säga upp mig från jobbet! Då får de ju inga pengar alls. Idioter, hur tänker de.
'

Jag läste lite för fort, jag läste om det i samma sammanhang som att du hade fått skyddstillsyn eller samhällstjänst, vilket av dom det nu var.

Tyvärr är det så, kronofogden får inte ta hänsyn till några andra lån utom sånt som är relaterat till boendet, alltså bolån.
Kronofogden är inte intresserad i sig av att få pengar, dom har bara uppdraget att dra in pengarna enligt de lagar och regler som finns, så det är nog så dom tänker, att dom gör det enligt de lagar och regler som finns.

Ett alternativ är ju att dina föräldrar, som du är skyldig visst mycket, skickar sina fordringar på dig till kronofogden också, då får dom del av den utmätning som pågår..

'

Jag läste lite för fort, jag läste om det i samma sammanhang som att du hade fått skyddstillsyn eller samhällstjänst, vilket av dom det nu var.

Tyvärr är det så, kronofogden får inte ta hänsyn till några andra lån utom sånt som är relaterat till boendet, alltså bolån.
Kronofogden är inte intresserad i sig av att få pengar, dom har bara uppdraget att dra in pengarna enligt de lagar och regler som finns, så det är nog så dom tänker, att dom gör det enligt de lagar och regler som finns.

Ett alternativ är ju att dina föräldrar, som du är skyldig visst mycket, skickar sina fordringar på dig till kronofogden också, då får dom del av den utmätning som pågår..

Ok, tack för svar.

Säger nog upp mig och tar ett annat jobb, då kan jag jobba ett tag utan att kf vet var jag jobbar tills nästa deklarering. Tråkigt då min nuvarande arbetsplats är bra men så får det bli.

Bli muslim , skaffa en muslimsk fru? Du kommer garanterat inte kunna spela då.
Hade alla varit muslimer så hade vi sluppit dessa förfärliga spelbolagen. Spel och dubbel bör förbjudas. Det fördärvar för så många.

Fungerar verkligen annonsbedrägerier fortfarande.. Är folk så korkade att de sätter in pengar i förskott...?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp