Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vägg med text..

Vad menar du? Det enda jag har hos kf är mina egna skulder + privatpersoner skulder. Det är totalt ca 200.000.
Mina föräldrar står på massor av lån som de tagit för att rädda mitt skinn, det är där problemet är. Om jag inte får behålla tillräckligt med pengar varje månad så jag har råd med de räkningarna är det kört!

Om de lån dina föräldrar på är på säg 100000, och det är väl något som på nåt vis du borde betala nångång antar jag, så ber du helt enkelt din mor och far att ansöka om ett betalningsföreläggande med verkställighet, dom ansöker om föreläggande då på 100k och en motsvarande ränta som dom betalar på de lån som dom står på åt dig. KF utfärdar då föreläggande, du skriver på, du bestrider inte, då kommer KF meddela utslag. Utslaget går sen till verkställighet.
Förutsatt att du har 200k där nu och inget av det är prioriterade allmänna mål (typ böter, skatter och lite annat sånt) så kommer dina föräldrar då få en tredjedel av det som utmäts från din lön varje månad, de pengarna kan dom då använda till att betala på de krediter dom står på åt dig. Finns det priomål måste dessa betalas helt och hållet först, innan det börjar fördelas på övriga sökanden.

Jag hoppas det inte var du som hoppade framför tåget... Polisen la upp en hemsk berättelse på Facebook om en ung man som tagit sitt liv på det sättet idag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp