- Meddelanden
- 110
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 217
Haha! Det låter ungefär samma hemma hos oss, min fru tycker nog jag kan göra mer än vad jag gör. Är det något typiskt kvinnligt över att sätta hård press på sig själv, eller kanske typiskt manligt att "nöja" sigJag är hård mot mig själv och tycker att jag behöver göra det bästa och lite mer, enligt min sambo i alla fall. För när han säger att han gjort sitt bästa om saker och ting så...... nej sorry, det räcker inte lite till kan du göra
Har inte tänkt på hur vi ska fira ärligt talat, jag firar med väldigt små saker och oftast sånt som knappt kostar ngt. Jag "unnar" mig en kaffe på stan (dock sällan), en glass på sommaren, ett glas vin hemma i fåtöljen med en bra serie och såna saker. Sen firar jag att jag slitit hela j*å året men en resa till bara mig och yngsta dottern som fortf bor hemma och den resan är det 100% avkoppling som gäller men även det är en budget resa så max 3500 kr per person totalt. Dock får jag skuldkänslor att pengarna behövs till annat men de tär ändå värt för min dotter uppskattar det enormt och nu har även hon börjat jobba plus extrajobba precis som jag. Så jag tänker att det är värt.
Vi jämkar inte så vi får tillbaka på skatten och det är de pengarna som finansierar vår semester, i år blev det en resa med hela familjen och sen en med bara jag och dottern.

Det är jättebra! Alla firanden, små som stora, är viktiga och spelar roll. Det är ju nu livet sker och det kanske låter lite "carpe diem" men tycker det är viktigt att unna sig själv och sina nära och kära lite varje dag. Visst, det är mycket av detta tänket som satt oss där vi är idag men det har också bidragit med så otroligt mycket mer som inte behöver betalas tillbaka med ränta
Det är klart man ska betala på sina lån men det är också viktigt att vi lägger pengar på oss själva. Pengar är i slutändan energi och energi mår bra av att röra på sig. Nu spårade jag visst iväg lite men blir glad över att läsa din text och att ni gör saker tillsammans som skapar fina minnen.Jag och min fru har bestämt att vi ska bli bättre på att hitta på saker tillsammans och sluta älta så mycket över vår ekonomi. Det är vad det är och vi gör det bästa vi kan, nåja hon i alla fall
jag kan säkert göra lite till!
Senast ändrad: