Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Vägen till en stabil ekonomi utan skulder

Med era inkomster borde ni kunna betala av rätt mycket på era blanco innan våren 2025 när bolånet ska omförhandlas.
Har ni 50 000 efter skatt så bör ju minst hälften kunna gå till lån och ändå ha en bra slant kvar för allt annat.

Tror du blir besviken om du tänker att 94800 betalas på 12 × 7900.

Det hade de gjort. Om man ej räknar med räntan.
Tror du glömde den.

Jag rekommenderar en buffert. Sen ett semesterkonto med Iallafall några hundra kronor per månad. Jag har även ett bilkonto för bilen kostar ju en hel del med. Kommer följa denna tråd. Det kommer gå bra!
Tack! Absolut en buffert är något vi kommer att prioritera och som du säger är det inte fel att ha separata konton för andra utgifter. Vi har tidigare "slängt" allt i en hög vilket resulterat i att vi inte haft den blekaste aning vart pengarna tagit vägen. Vi vet bara att när semestern kommer så är kontot tomt och då blir det lätt att man vänder sig till kredit. Tack för stödet och peppen!

Har buffert- semester- bil- och julkonto men oftast behöver vi ta ut det som ligger där men blir det ngt kvar så ser jag det som framsteg för målet är ju att pengarna som jag överför dit varje månad ska stanna där.
Detta har hänt oss så många gånger, att vi för över pengarna till ett sparkonto med ambitionen att spara, men eftersom vi inte har några sparade pengar idag kan man, tyvärr, bara utgå ifrån att det inte har funkat så bra... Det kommer gå bättre när skulderna minskar och man täpper till hålen där pengarna rinner ut.

Vilket forum var det?:)

Jag har lite svårt att sova på nätterna och har slut på idéer vad jag ska göra, och läsa forum är kul...

PS. Lycka till med planen nu :tummen: :tummen:
Det stämmer som @Tomtom72 säger, rikatillsammans. Paret som driver sajten är jättehärliga och bjuder på massor av bra tips. Problemet är väl mer att var och varannan där är mellanchef eller IT-konsult, Skämt åsido, det är ett bra forum men jag kände mig mest miserabel där i brist på ett bättre ord.

Tack så mycket, nu gäller det att fokusera!

Med era inkomster borde ni kunna betala av rätt mycket på era blanco innan våren 2025 när bolånet ska omförhandlas.
Har ni 50 000 efter skatt så bör ju minst hälften kunna gå till lån och ändå ha en bra slant kvar för allt annat.
Det hade ju varit jättebra och det får nog bli planen den närmsta tiden, att betala ner så mycket det går. Sedan, som det är med livet, går det ju upp och ner och inkomsten svajat lite. Som du skriver borde (och ska?) hälften av inkomsten gå till att betala ner lånen. Tack för din feedback!

Tror du blir besviken om du tänker att 94800 betalas på 12 × 7900.

Det hade de gjort. Om man ej räknar med räntan.
Tror du glömde den.
Du har givetvis helt rätt! Jag var lite otydlig när jag skrev, menar att summan är utöver det vi redan betalar i ränta. Sedan tillkommer amortering (och ränta) på övriga lån också. Som @Brorsan skrev borde det landa på 20-25 tusen i månaden allt som allt, men då händer det lite med lånen också!

Detta har hänt oss så många gånger, att vi för över pengarna till ett sparkonto med ambitionen att spara, men eftersom vi inte har några sparade pengar idag kan man, tyvärr, bara utgå ifrån att det inte har funkat så bra... Det kommer gå bättre när skulderna minskar och man täpper till hålen där pengarna rinner ut.
Ja det är inte lätt när pengarna inte räcker till. Vi "sparar" några tusen varje månad men det som ligger på kontona behöver vi ta ut men det som ligger i fonder tar det längre tid tills man får ut pengarna så de klarar sig men har tyvärr hittat ett sätt, nämligen inte ha pengar på det kontot som dragningar till fonder görs så vissa månader blir det inget draget. A ja... summa summarum gör jag så gott jag kan och har alltid i åtanke att det bästa är att kunna spara och nån vacker dag har vi lyckats spara ihop 10 k på buffertkontot som är delmål 1

Ja det är inte lätt när pengarna inte räcker till. Vi "sparar" några tusen varje månad men det som ligger på kontona behöver vi ta ut men det som ligger i fonder tar det längre tid tills man får ut pengarna så de klarar sig men har tyvärr hittat ett sätt, nämligen inte ha pengar på det kontot som dragningar till fonder görs så vissa månader blir det inget draget. A ja... summa summarum gör jag så gott jag kan och har alltid i åtanke att det bästa är att kunna spara och nån vacker dag har vi lyckats spara ihop 10 k på buffertkontot som är delmål 1
"Att göra det bästa man kan är det bästa någon kan göra". Citerar en viss syrsa i en film vi såg häromdagen, lite klyschigt men väl värt att tänka på :) Hur ska ni fira när ni når ert första delmål? För fira måste man göra!

"Att göra det bästa man kan är det bästa någon kan göra". Citerar en viss syrsa i en film vi såg häromdagen, lite klyschigt men väl värt att tänka på :) Hur ska ni fira när ni når ert första delmål? För fira måste man göra!
Jag är hård mot mig själv och tycker att jag behöver göra det bästa och lite mer, enligt min sambo i alla fall. För när han säger att han gjort sitt bästa om saker och ting så...... nej sorry, det räcker inte lite till kan du göra :facejoy::facejoy:

Har inte tänkt på hur vi ska fira ärligt talat, jag firar med väldigt små saker och oftast sånt som knappt kostar ngt. Jag "unnar" mig en kaffe på stan (dock sällan), en glass på sommaren, ett glas vin hemma i fåtöljen med en bra serie och såna saker. Sen firar jag att jag slitit hela j*å året men en resa till bara mig och yngsta dottern som fortf bor hemma och den resan är det 100% avkoppling som gäller men även det är en budget resa så max 3500 kr per person totalt. Dock får jag skuldkänslor att pengarna behövs till annat men de tär ändå värt för min dotter uppskattar det enormt och nu har även hon börjat jobba plus extrajobba precis som jag. Så jag tänker att det är värt.
Vi jämkar inte så vi får tillbaka på skatten och det är de pengarna som finansierar vår semester, i år blev det en resa med hela familjen och sen en med bara jag och dottern.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp