Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utslag till utmätning

En fråga. Har man utmätning och lånar en annans bil och blir stoppad av polis så kan kfm ta bilen.. Men inte under skuldsanering vad jag läst men som nu när jag har inledande och behöver låna skåpbil, kommer det va lugnt, eller hur funkar det?
Har du inledande skuldsanering och ingen utmätning om du stoppas är det helt lugnt

En fråga. Har man utmätning och lånar en annans bil och blir stoppad av polis så kan kfm ta bilen.. Men inte under skuldsanering vad jag läst men som nu när jag har inledande och behöver låna skåpbil, kommer det va lugnt, eller hur funkar det?
Ingenting utmäts under skuldsanering.

Jag kikade på ett gammalt utslag som jag fått förut och då står det såhär:

"Utslaget kan komma att överföras till Kronofogdemyndighetens utsöknings-och indrivningsdatabas och kan komma att verkställas utan särskild begäran från sökanden."

Betyder det att Kronofogden kan begära verkställighet och utmätning utan att fodringsägaren begärt det eller om fodringsägaren och jag har en avbetalningsplan?.
Låter helt galet ?!?!??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp