Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utslag=anmärkning?

Hej!
Jag har en skuld till avida som jag hade på inkasso o ej kunde betala, de har nu skickat det till kfm för
bet. förläggande. De säger att jag kan få en ny avbetalningsplan om det ger utslag, innebär det anmärkning för min del? Vill absolut inte ha det! Hur skall jag gå till väga för att inte få det?

Hej!
Jag har en skuld till avida som jag hade på inkasso o ej kunde betala, de har nu skickat det till kfm för
bet. förläggande. De säger att jag kan få en ny avbetalningsplan om det ger utslag, innebär det anmärkning för min del? Vill absolut inte ha det! Hur skall jag gå till väga för att inte få det?
Ja de innebär en anmärkning? Ring upp avida och fråga vad du ska betala för att de ska dra tillbaks ärendet och upprätta en ny betalplan.. Förstår inte varför de måste bli utslag för att du ska få tillbaks din betalplan? Då kvittar det ju?? Dom har blivit riktigt dumma., hänvisa till god inkassosed..

Ja de innebär en anmärkning? Ring upp avida och fråga vad du ska betala för att de ska dra tillbaks ärendet och upprätta en ny betalplan.. Förstår inte varför de måste bli utslag för att du ska få tillbaks din betalplan? Då kvittar det ju?? Dom har blivit riktigt dumma., hänvisa till god inkassosed..
De har mejlat mig med beloppet jag skall betala, vilket jag ej kan just nu. Står att de ej kan upprätta en amorteringsplan eller ge anstånd då det ligger för betalningsförelägganden men de har möjlighet att ge en amorteringsplan i ärendet ifall det skulle få utslag:/

De har mejlat mig med beloppet jag skall betala, vilket jag ej kan just nu. Står att de ej kan upprätta en amorteringsplan eller ge anstånd då det ligger för betalningsförelägganden men de har möjlighet att ge en amorteringsplan i ärendet ifall det skulle få utslag:/
Men om det fått utslag så är ju skadan redan skett så då spelar de ju ingen roll.. :/ hoppas verkligen att det löser sig till det bästa.. Så tråkigt

Men om det fått utslag så är ju skadan redan skett så då spelar de ju ingen roll.. :/ hoppas verkligen att det löser sig till det bästa.. Så tråkigt
Ja men det e jättetråkigt, skall se vad jag kan göra :/

Bestrider du skickar de säkerligen ärendet till Tingsrätten. Då får du först ett brev från dem där Avida skickat infon de har om ärendet. Du har 14 dagar (tror jag det var) på dig att antingen bestrida eller godkänna, efter att du delgivits. Du får några dagar efter det ett till brev om förenklad delgivning, där det står att du 14 dagar efter det första brevets utskick anses ha mottagit brevet. Du har alltså totalt 28 dagar på dig från att första brevet skickades ut att återkomma till Tingsrätten. Efter dessa 28 dagar så går det till domstol (eller någon nämndeman av något slag) som ska ge domen. Det viktigaste är att återkomma med ett svar till tingsrätten under dessa 28 dagar, annars får du en tredskodom som kommer att följa med i dina upplysningar.

Om vi ponerar att du bestrider och ärendet skickas till tingsrätten köper du minst 28 dagar extra att betala skulden på. Däremot tillkommer ränta plus kostnad för ärendet som är skickat till tingsrätten (tror det är 900kr) Du undviker dock anmärkning om du betalar under den här tiden.

Risken finns dock att du hamnar i Lexbase, men det går att förklara bort i framtiden.

Var i samma situation, Avida sa att jag kunde få avbetalningsplan EFTER att Kfm meddelat utslag= anmärkning. Och då skulle ju skadan redan vara ett faktum.
Förstår inte vad de tjänar på utslaget och att man får anmärkning!
Hoppas det löser sig för dig. Jag betalade innan utslaget (genom att förhala kvittot) så jag klarade mig.

Var i samma situation, Avida sa att jag kunde få avbetalningsplan EFTER att Kfm meddelat utslag= anmärkning. Och då skulle ju skadan redan vara ett faktum.
Förstår inte vad de tjänar på utslaget och att man får anmärkning!
Hoppas det löser sig för dig. Jag betalade innan utslaget (genom att förhala kvittot) så jag klarade mig.
Jag får väll också försöka förhala, hur gjorde du det?

Jag får väll också försöka förhala, hur gjorde du det?
Vänta med att skicka in delgivningskvittot, du kommer att få en påminnelse. Jag väntade ca 10 dagar innan jag skickade in påminnelsen. Så då kunde jag betala den dagen jag fick pengar. Huruvida det är lagligt eller inte att göra så... jag gjorde det för att inte få en anmärkning. En anmärkning skulle vara katastrof.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp