Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utslag=anmärkning?

Ja jag missade en avbetalning förra månaden pga en olycka:/ bad att betala dubbelt denna månaden men de hade skickat vidare till kfm. Annars har jag alltid skött mina avbetalningsplaner:/

Ok nu har delgivningskvottot kommit hem så nu kan jag alltså "skita" i den o vänta på påminnelsen?

Skit i toaletten istället och torka dig med betalningsföreläggandet! ;)

Men ja. Du kan strunta i den och får en påminnelse. Beroende på hur länge du behöver vänta kan man på det sättet hinna betala en räkning innan man tvingas skriva under betalningsföreläggandet. Är det precis på håret att du hinner betala kan det vara bra att meddela Kronofogden om betalningen så utslag inte hinner utfärdas trots att betalning skett.

Senast ändrad:
Skit i toaletten istället och torka dig med betalningsföreläggandet! ;)

Men ja. Du kan strunta i den och får en påminnelse. Beroende på hur länge du behöver vänta kan man på det sättet hinna betala en räkning innan man tvingas skriva under betalningsföreläggandet. Är det precis på håret att du hinner betala kan det vara bra att meddela Kronofogden om betalningen så utslag inte hinner utfärdas trots att betalning skett.
Jag har väntat med att skicka in påminnelsen mellan 2-3 veckor utan att något hänt och på så sätt har jag lyckats att betala så att ärendet dras tillbaka. Akta dej för att bestrida ärendet, det är inget bra sätt att förhala, du hamnar bara i Tingsrätten.

Jag har väntat med att skicka in påminnelsen mellan 2-3 veckor utan att något hänt och på så sätt har jag lyckats att betala så att ärendet dras tillbaka. Akta dej för att bestrida ärendet, det är inget bra sätt att förhala, du hamnar bara i Tingsrätten.
Men jag skriver att jag "bestrider" på påminnelsen och att jag betalat då? Eller skall jag bara skriva på den o sen höra av mig till kfm att jag betalat.

Men jag skriver att jag "bestrider" på påminnelsen och att jag betalat då? Eller skall jag bara skriva på den o sen höra av mig till kfm att jag betalat.
Jag brukar bara skicka in kvittot som det är, sedan har du 10 dagar på dej att bestrida. Jag brukar sätta morgondagens datum på delgivningskvittot. Om du har betalt skulden, den ska inte i detta läge betalas till KFM, så tar du kontakt med inkassobolaget eller vad det nu kan vara och ber dem att dra tillbaka ärendet. Jag har bara bestridit då jag faktiskt har betalt skulden och då har jag mejlat in till KFM, kolla bara så att du säkert får ett mottagningskvitto.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp