- Meddelanden
- 117
- Mottagna reaktioner
- 49
- Poäng
- 157
hej
Min bostadsrätt har blivit utmätt och igår var en värderingsman här. Mkt obehaglig situation för mig , men man mår väl som man förtjänar .
Om vi säger bostaden blir värderad till miljon och bostadslån finns på 700 lax , kan då en släkting till mig gå in med 300 lax och köpa 30 % innan exekutiv auktion ?
Jag äger därefter 70 % och han 30 % och jag kan fortsätta bo kvar här .
Detta kommer ju bli gynnsamt för alla parter men hur ser Kronofogden på det hela , vill dom jag ansöker om att sälja själv via mäklare först eller kan släktingen betala direkt till Kronofogden .
Nån som har varit med om liknande situation ?
Kommer även ringa Kronofogdens försäljnings-avdelning på måndag och fråga .
Fråga 2 :
När man ansöker om att sälja själv så måste man kontakta alla borgenärer och få deras godkännande,
Hur smidigt brukar det vara ?
Mina borgenärer är ganska många och jag är rädd att det inte godkänns av alla .
Tacksam för svar och all hjälp jag kan få i detta helvete
Min bostadsrätt har blivit utmätt och igår var en värderingsman här. Mkt obehaglig situation för mig , men man mår väl som man förtjänar .
Om vi säger bostaden blir värderad till miljon och bostadslån finns på 700 lax , kan då en släkting till mig gå in med 300 lax och köpa 30 % innan exekutiv auktion ?
Jag äger därefter 70 % och han 30 % och jag kan fortsätta bo kvar här .
Detta kommer ju bli gynnsamt för alla parter men hur ser Kronofogden på det hela , vill dom jag ansöker om att sälja själv via mäklare först eller kan släktingen betala direkt till Kronofogden .
Nån som har varit med om liknande situation ?
Kommer även ringa Kronofogdens försäljnings-avdelning på måndag och fråga .
Fråga 2 :
När man ansöker om att sälja själv så måste man kontakta alla borgenärer och få deras godkännande,
Hur smidigt brukar det vara ?
Mina borgenärer är ganska många och jag är rädd att det inte godkänns av alla .
Tacksam för svar och all hjälp jag kan få i detta helvete