Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätningsförrättning

Alltså, jag förstår inte skräcken... Dom till och med skickar ett brev om att dom ämnar komma på en bestämd dag vid ett bestämt klockslag, så varför denna enorma rädsla!?
Ha kaffe, saft & bullar klart bara... :) Bjud in, låt dom titta runt - klart !

Förstår inte vad du menar med skräck? Känner ingen skräck. Tvärtom är jag glad att dom förvarnat att dom kommer så jag kan få det överstökat. Däremot är det stressande att se dom vandra runt brevlådorna, hålla på med massa papper framför grannarna och dyka upp halv nio på kvällarna. Dock kan jag ju förhindra detta genom att omgående skicka in delgivningarna, problemet löst! Och dom kommer mellan 8,00-16,00 och informerar vänligt att låssmed kan komma kontaktas vid behov.

Förstår inte vad du menar med skräck? Känner ingen skräck. Tvärtom är jag glad att dom förvarnat att dom kommer så jag kan få det överstökat. Däremot är det stressande att se dom vandra runt brevlådorna, hålla på med massa papper framför grannarna och dyka upp halv nio på kvällarna. Dock kan jag ju förhindra detta genom att omgående skicka in delgivningarna, problemet löst! Och dom kommer mellan 8,00-16,00 och informerar vänligt att låssmed kan komma kontaktas vid behov.

Otroligt vad olika dom säger... Ja påtalar, vänligt men bestämt, de gånger ja har pratat med KF att ”varsågod, ni är hjärtligt välkomna hit på besök, men ja arbetar på samma kontorstider som Ni gör, så vänligen meddela innan Ni ämnar komma...” Det förstod dom - sa dom iallafall...
Och detta med hotet om låssmed, snälla ta det med en ”nypa salt”... Det är nog enkom om vederbörande verkligen gör sig svårnådd alternativt KF har fått indikation om eventuella värdeföremål finns att tillgå...
Nu kommer säkert @Lasseman stressa upp oss med andra anledningar oxå, men har vi rent mjöl i påsen, så finns ingen anledning till panik... :)
Sen förstår ja självklart de jobbiga med att delgivnings personer smyger runt...

Fast ja måste åberopa att de jobbigaste i min värld är nog mest att brevbäraren är vårdslös med posten och att mina ”söta” KF brev hamnar hos grannarna... :( Ja har duktigt med ”gamla” skvallertanter i trappan... :(

Ja vi har ju skulder och då är det ju vanligt att KF kommer på besök, jag har inget att dölja nuförtiden så de är välkomna hem till mej :) men däremot är jag lite orolig att postnord slarvar bort viktig post som är från KF..min granne har förrut droppat min post i min låda som hamnat i hennes låda och det känns ju inte sådär jätteskoj direkt...

Ja vi har ju skulder och då är det ju vanligt att KF kommer på besök, jag har inget att dölja nuförtiden så de är välkomna hem till mej :) men däremot är jag lite orolig att postnord slarvar bort viktig post som är från KF..min granne har förrut droppat min post i min låda som hamnat i hennes låda och det känns ju inte sådär jätteskoj direkt...

Exakt vad jag åberopade med mitt inlägg nyss... De e de ända som jag tycker e jobbigt oxå! :( Har många skvaller tanter i trappan... oxå med vovvar, så vi möts ofta och står & kallpratar om ditten & datten...men de kommer ju kännas ”konstigt” om dom ”råkar” få mina KF brev... :(

Stressar inte upp någon, jag förklarar regelverket.

Kan som vanligt dela ut styrkekramar och handhjärtan om det känns bättre:)

Skickar du inte in dina delgivningar i tid ?
Isåfall är det inte konstigt att de kommer.

Jag har varit inne i utrymmen oanmäld flera gånger senaste 2 veckorna, dock inte i bostadsutrymme.

Styrkekram
Handhjärta

Jag har skickat in dom innan påminnelserna kommit, båda tillfällena delgivningsmannen kommit har påminnelsen kommit samma dag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp