Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätningsbesked

Inte så lite heller... :(
Tror Lasseman är arbetsskadad & tror alla gäldenärer är mytomaner & kanske han heller ej har varit tillräckligt mycket ute i den krassa arbetsverkligheten.
På de flesta fastighetsbolag, så finns det två vägar att välja gällande bil - antingen ta tjänstebil/förmånsbil (vilket är dyrt) eller kör med egen bil för 36kr/mil i körersättning ELLER ta inte jobbet...

That’s it - NO MERCY !!!

Jag får se mycket verklighet om dagarna, du behöver inte vara orolig.

ISO certat företag antar jag?

Hjälpte ett bolag med det som var i byggbranschen, dom fokuserade bland annat mycket på utsläpp för att visa att man jobbade med miljömålen aktivt.

Exakt :) & vi håller på med miljöcertifieringar av ”alla” våra fastigheter oxå... ett riktigt ”hästjobb” - jäkligt jobbigt ! :(

Bilfrågan brukar lösa sig per automatik då det är ganska sällan bilen har något större värde.. kostnader för hämtning och uppställning ska dras från de pengar någon köper den för också, vilket gör många ännu fler fordon utan något större värde.
Värst är nog bestämmelserna för gäldenärer som inte jobbar, sjukpensionärer, pensionärer, arbetslösa osv. Då finns inga undantag som fredar bilar, om man bortser från att den kan sakna värde, saker som saknar värde utmäts inte.

Varit med en kollega och utmätt ett fordon i en sån situation som inte alls kändes bra, vi kollade av med jurister till och med..

Bilfrågan brukar lösa sig per automatik då det är ganska sällan bilen har något större värde.. kostnader för hämtning och uppställning ska dras från de pengar någon köper den för också, vilket gör många ännu fler fordon utan något större värde.
Värst är nog bestämmelserna för gäldenärer som inte jobbar, sjukpensionärer, pensionärer, arbetslösa osv. Då finns inga undantag som fredar bilar, om man bortser från att den kan sakna värde, saker som saknar värde utmäts inte.

Varit med en kollega och utmätt ett fordon i en sån situation som inte alls kändes bra, vi kollade av med jurister till och med..

Kanske du kommer och tar min bil ;) nä, tror ni ser mycket elände och tror inte yrke är lätt. Är för blödig för det yrket tror jag, på ett sätt så kommer ni och sparkar på en som i stort sett redan ligger ner. Men ni har ju ett jobb att sköta och göras.

Exakt :) & vi håller på med miljöcertifieringar av ”alla” våra fastigheter oxå... ett riktigt ”hästjobb” - jäkligt jobbigt ! :(

Är inte utbildad inom det men halkade in. Så lärde mig då.. Och var förmodligen en pain för alla projektledare när jag kom med nya direktiv hur allt ska skötas och vad ambitionen var och vad som ska dokumenteras.

Tyckte det var svin tråkigt, nu vill dom att jag hjälper dem i nya bolaget jag är i. Öppnad sedan en tjänst som koncern ekonom, dock lär jag inte få efter när mitt spelmissbruk så småningom ska fram med utmätning.

Andra jobbet jag tabbar nu, sist var ett topp jobb i bank. Usch deprimerande allt detta när man tänker.

Jag ÄR likväl orolig. Dock är jag inte lättkränkt, så för min del behövs inga smilisar...

Inte heller lättkränkt. Men förstår dom som påpekar. Är här för fakta bara så uppskattar att det fanns någon på detta forum som jobbar med det.

Hamna först på Flashback men där är de flesta ufon. ;)

Är inte utbildad inom det men halkade in. Så lärde mig då.. Och var förmodligen en pain för alla projektledare när jag kom med nya direktiv hur allt ska skötas och vad ambitionen var och vad som ska dokumenteras.

Tyckte det var svin tråkigt, nu vill dom att jag hjälper dem i nya bolaget jag är i. Öppnad sedan en tjänst som koncern ekonom, dock lär jag inte få efter när mitt spelmissbruk så småningom ska fram med utmätning.

Andra jobbet jag tabbar nu, sist var ett topp jobb i bank. Usch deprimerande allt detta när man tänker.

Är Du ekonom i botten, men får Du inte jobba med det eller?!
Vad jobbar Du med idag?!

Är Du ekonom i botten, men får Du inte jobba med det eller?!
Vad jobbar Du med idag?!

Japp ekonom i botten. När det kommer fram med löneutmätning lär inte den tjänsten vara min. Har blivit tillfrågad ifall jag är intresserad nu i december.

Jag får jobba med det men frågan är om vad bolaget känner, speciellt när jag ska förbereda kommande börsnotering och jobba med det.

Börja i somras inte varit där så länge, kom in som säljare där för ett vikariat. Sedan blev jag tillsvidare anställd nu jobbar jag med mycket annat.

Anställd som säljare ännu dock. Men jobbar med ledningssystem i företaget, ekonomiska analyser. Bolaget är så långt ifrån att vara färdig för någon notering så är massor att göra. För att vara ett litet företag så känns det som att jobba på myndighet extremt trögt för beslut vilket inte bör existera på denna nivå.

Min arbetstitel och arbetsbeskrivning bör omformuleras ;) gärna min lön också men ingen idé vart jag ska ändå.

Inte storförbrukare av smileys bara. Jag svarar hur det är, jag har förstått det som att det är så man vill, men jag kan hitta på svar som verkar passa bättre så ingen blir ledsen och upprörd och måste ta fram hela superlativförrådet.
Svaret blir ju förvisso inte mycket värt, men det är klart, gladare kanske folk blir :) <- smiley

Äsch du överanalyserar, jag gillar dina inlägg. Jag blir absolut inte upprörd, är inte den typen. Formell kanske var ordet jag skulle använt istället. Håll i dig här får du en smajl :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp