Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätnings väntetider ?

& lär bli ännu mindre för 2024 om man lägger allt krut på upprustning av försvaret samt täcka upp kommunernas underskott. Rättsväsendet ska vi inte ens tala om.
Nej rättsväsendet har eländigt i de flesta led. Det underlättar ju inte heller alla dessa bestridandeärenden dom får där det inte är något fel på skulden, men man vill inte få anmärkningar. Det tar en hel del resurser i den ändan..

Jag har en skuld som nu har ett datum på kronofogdens mina sidor , det står betala senast 25 juli den verkar ju fick inte fastställd än då eller … men oavsett så kommer inkomst uppgifter strax efter det eller ? Augusti lönen lär jag väl inte få behålla ?

Jag har en skuld som nu har ett datum på kronofogdens mina sidor , det står betala senast 25 juli den verkar ju fick inte fastställd än då eller … men oavsett så kommer inkomst uppgifter strax efter det eller ? Augusti lönen lär jag väl inte få behålla ?
Inte alls omöjligt att du får behålla Augusti med.. jag är inne på 2v efter sista dag.

Om man haft utmätning innan men sedan bytt arbetsgivare hur lång tid tar det innan utmätning drar igån igen ? Min har inte dragit igång igen o jag bytte jobb i februari

Jag tror att de blir längre väntetid om man inte har "prio skulder" (skatteskuld, CSN, underhållsbidrag) jag har bara "vanliga" och det har gått månader sen första fastsslagna skuld.

Jag skulle tippa på att din augustilön är relativt säker beroende på när det är lönekörning för dig. Efter 25 juli får du utslag ganska fort, men efter det har du minst 14 dagar till på dig kommer brev om att redovisa inkomst först. Vi är nu flera här som trodde inkomstredovisningen skulle komma fort men för mig är det snart en månad sen skuld att betala gick ut. Så dröjer ytterligare ca 10 dagar borde även min augustilön vara safe.

Jag tror att de blir längre väntetid om man inte har "prio skulder" (skatteskuld, CSN, underhållsbidrag) jag har bara "vanliga" och det har gått månader sen första fastsslagna skuld.
Det spelar ingen roll för handläggningen, det går i turordning.

Det spelar ingen roll för handläggningen, det går i turordning.
Är du 100 säker där? Har en bekant som hade en skatteskuld och andra skulder nu I år där gick det till utmätning på nån vecka jag är nog inne på 4-5 månaden utan utmätning. Olika kommuner förvisso.

Är du 100 säker där? Har en bekant som hade en skatteskuld och andra skulder nu I år där gick det till utmätning på nån vecka jag är nog inne på 4-5 månaden utan utmätning. Olika kommuner förvisso.
4-5 månader sen du fick skuldsaldo hos kfm?

Jag är säker där. Teamen har antagligen olika lång tid på äldsta ärendet, men korrekt handläggning är äldst först oavsett om det är allmänna eller enskilda mål.
Kvarstad och interimistiska beslut ska hanteras omedelbart, avhysning ska genomföras inom 4 veckor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp