Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätnings väntetider ?

Hallo! Väntar på brev om inkomst från KF
Brukar de dra ”benen” efter sig i det. Förväntade mig 2 dagar typ efter skuld gått ut. Någon med erfarenhet av deras handläggningstid? Kanske mycket o göra över sommaren/Semester och dylikt,

de använder väl Kivra ?

Hallo! Väntar på brev om inkomst från KF
Brukar de dra ”benen” efter sig i det. Förväntade mig 2 dagar typ efter skuld gått ut. Någon med erfarenhet av deras handläggningstid? Kanske mycket o göra över sommaren/Semester och dylikt,

de använder väl Kivra ?
Tog en vecka för mig att få dom pappren :) dock ca 3 år sedan :)

Frågan är om det inte är dags för en JO-anmälan på KFM och dess orimliga väntetider - Inte för att KFM gör något fel men för att sätta lite press. Regeringen måste skjuta till pengar. Redan nu är det nästan 8 (!!!) månader ifrån ansökan till beslut. Då har inte nya ärenden börjat strömma in till KFM än utan det lär ske framåt hösten och vintern när räntorna fått ännu högre genomslag, ska det då vara acceptabelt att vänta 14-15-16 månader? Folks liv står ju delvis på paus. Det är inte rättsäkert och värdigt en seriöst nation.

Om det nu är (vilket jag misstänker) att dom är underbemannade och helt enkelt inte hinner med - ja då är det bättre att flagga för detta i tid inför höstbudgeten för det är då dom stora pengapåsarna fördelas och om då kommuner/regioner ska få en jävla stor påse precis som försvaret, rättsväsendet och skolan då är det kanske ingen dum idé att cheferna på KFM askar mer stålar...

Ja de är säkert underbemannade lite här o där. Ska ha utmätning ett par månader sen söka sanering. Har en hel del att göra innan ja ens kan skicka in ansökan. Allt e en enda röra bara. Börja bli till åren med. Så visst det kanske är en fördel i saneringsfrågan. (50) med skulder på minst 2milli nu.

Mer pengar hjälper föga om det inte finns kompetent personal att rekrytera.

Ah ! Jag har typ väntat 9 dagar nu.
visst Det vore väl trevligt att kunna behåll augustilönen med.
Trodde också det skulle gå fortare. För mig är det 16 dagar nu sen sista skuld att betala förföll. En snart en månad sen.Var inte ens säker på att få behålla julilönen men nu är lönekörningen klar. Att hoppas på hel augustilön känns dock allt för optimistiskt även om det vore trevligt.

Frågan är om det inte är dags för en JO-anmälan på KFM och dess orimliga väntetider - Inte för att KFM gör något fel men för att sätta lite press. Regeringen måste skjuta till pengar. Redan nu är det nästan 8 (!!!) månader ifrån ansökan till beslut. Då har inte nya ärenden börjat strömma in till KFM än utan det lär ske framåt hösten och vintern när räntorna fått ännu högre genomslag, ska det då vara acceptabelt att vänta 14-15-16 månader? Folks liv står ju delvis på paus. Det är inte rättsäkert och värdigt en seriöst nation.

Om det nu är (vilket jag misstänker) att dom är underbemannade och helt enkelt inte hinner med - ja då är det bättre att flagga för detta i tid inför höstbudgeten för det är då dom stora pengapåsarna fördelas och om då kommuner/regioner ska få en jävla stor påse precis som försvaret, rättsväsendet och skolan då är det kanske ingen dum idé att cheferna på KFM askar mer stålar...
Bara att göra en det.
Har för mig det var mindre pengar i 23års än 22 års budget

Trodde också det skulle gå fortare. För mig är det 16 dagar nu sen sista skuld att betala förföll. En snart en månad sen.Var inte ens säker på att få behålla julilönen men nu är lönekörningen klar. Att hoppas på hel augustilön känns dock allt för optimistiskt även om det vore trevligt.
Ja sommar deg är ju alltid trevligt. Juli lär ja ju få eftersom brevet ej kommit än. Men Augusti vet i fan alltså

Bara att göra en det.
Har för mig det var mindre pengar i 23års än 22 års budget

& lär bli ännu mindre för 2024 om man lägger allt krut på upprustning av försvaret samt täcka upp kommunernas underskott. Rättsväsendet ska vi inte ens tala om.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp