Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätnings väntetider ?

Lämna in i måndags morse, inte hört nått, jag skulle väntat till nästa sista dan inser jag nu så hade jag kanske fått behålla augusti lönen med.

Så gå in och fyll i allt för att se att du har alla uppgifter men skicka in den 15, du får fylla i igen om du inte tänkt skicka på papper men chansen att behålla en lön till ökar ju

Du menar att jag skickar in det 15:e ? Då behover jag inte fylls i nåt nu ju .. men augusti lönen är väl körd ändå tror du inte ? Nör de skriver vi påbörjar utredning nu bla bla betyder det att de kan komma med löneutmätnings besked Innan svarstiden gått ut 16/8 ? Eller

Du menar att jag skickar in det 15:e ? Då behover jag inte fylls i nåt nu ju .. men augusti lönen är väl körd ändå tror du inte ? Nör de skriver vi påbörjar utredning nu bla bla betyder det att de kan komma med löneutmätnings besked Innan svarstiden gått ut 16/8 ? Eller
Beslutet bygger ju på de uppgifter du lämnar in. Lämnar du inte in i tid går det på schablonbelopp.

Så tolkar jag allt men KAN ha fel.

Beslutet bygger ju på de uppgifter du lämnar in. Lämnar du inte in i tid går det på schablonbelopp.

Så tolkar jag allt men KAN ha fel.
Ok men då kan de inte fatta något beslut Innan 16/8 verkar det som. Och då grundas det på
Mina uppgifter . Jag fattar att om
Jag knye lämnar in går de på schablon men jag ska ju skicka in men sista dagen . En annan sak det är bara min CSN skuld på några tusenlappar de skrivit i utredningen o fastställt inur övriga 19 ärenden som jag inte skrivit på o är på flera hundra tusen . Så jag undrar om
Utmätningen blir på de 2000 kr CSN skulden är eller på
Alls de övriga oxå ?

Ok men då kan de inte fatta något beslut Innan 16/8 verkar det som. Och då grundas det på
Mina uppgifter . Jag fattar att om
Jag knye lämnar in går de på schablon men jag ska ju skicka in men sista dagen . En annan sak det är bara min CSN skuld på några tusenlappar de skrivit i utredningen o fastställt inur övriga 19 ärenden som jag inte skrivit på o är på flera hundra tusen . Så jag undrar om
Utmätningen blir på de 2000 kr CSN skulden är eller på
Alls de övriga oxå ?

När det är en såpass liten skuld och till CSN finns det väl en risk att de tar veslut innan inkomstkollen kanske. Det var väl nån som fått pengar dragna på kontot i nån tråd.

Men det här är nog bättre om Lasseman svarar på...:)

Sen tror jag det är så att finns det ett beslut om utmätning och de kommer nya skulder under tiden den pågår så behövs det inget nytt beslut på utmätning.

När det är en såpass liten skuld och till CSN finns det väl en risk att de tar veslut innan inkomstkollen kanske. Det var väl nån som fått pengar dragna på kontot i nån tråd.

Men det här är nog bättre om Lasseman svarar på...:)
Ja men det finns bara några hundralappar på kontot så de har inget att dra nu ändå .

Det som är frågan är om
CSN skulden som är så
Låg och i deras utredningsbrev står det att det är endast DEN skulden det gäller inte övriga som legat där i månader för de är inte fastställda undrar om
De bara drar det beloppet fr lön och sen är det avslutat ? Tills de andra fastställts menar jag .

Sen tror jag det är så att finns det ett beslut om utmätning och de kommer nya skulder under tiden den pågår så behövs det inget nytt beslut på utmätning.
För varje ny skuld som läggs till löneutmätning fattas ett tilläggsbeslut.

För varje ny skuld som läggs till löneutmätning fattas ett tilläggsbeslut.
Ok tack så den här skulden som är den enda aktuella just nu på ca 2000kr är det belopp som dras på
Lönen bara väl tills de andra står som fastställda också eller ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp