- Meddelanden
- 1 392
- Mottagna reaktioner
- 587
- Poäng
- 597
Och vinstskatt, mäklare...Beror på många olika omständigheter, övervärdet låter i detta fall osäkert.
Och vinstskatt, mäklare...Beror på många olika omständigheter, övervärdet låter i detta fall osäkert.
Vid utmätning säljer Kronofogden fastigheten och eventuell vinstskatt har inte företräde framför redan fastställda skulder.Och vinstskatt, mäklare...
Har inte företräde-vad betyder det, man ska betala senare?Vilken nytta.Vid utmätning säljer Kronofogden fastigheten och eventuell vinstskatt har inte företräde framför redan fastställda skulder.
En skuld som ännu inte finns (vinstskatt efter försäljning) är inte relevant för bedömningen om fastigheten kan utmätas.Har inte företräde-vad betyder det, man ska betala senare?Vilken nytta.
Ja men han sa att vinsten skulle vara 200000 efter försäljningen och jag ville påpeka att det är mindre när han betalar allt ung. 150000.Han måste räkna med det ocksåEn skuld som ännu inte finns (vinstskatt efter försäljning) är inte relevant för bedömningen om fastigheten kan utmätas.
Du menar att ts ska sälja själv?Ja men han sa att vinsten skulle vara 200000 efter försäljningen och jag ville påpeka att det är mindre när han betalar allt ung. 150000.Han måste räkna med det också
Han sa att vinsten skulle vara 200000 nämnde inte hur skulle det säljas-eventuell vinst skulle beskattas i varje fall 22%Du menar att ts ska sälja själv?
Vid exekutiv auktion är det kostnad för värdering + 2 % av klubbat pris som tas hänsyn till.
Det tas som sagt ingen hänsyn till en skuld som ännu inte finns när man bedömer om en fastighet går att utmäta eller inte.Han sa att vinsten skulle vara 200000 nämnde inte hur skulle det säljas-eventuell vinst skulle beskattas i varje fall 22%
Insatt-det handlar inte om huset ska utmätas eller inte, han uppskattade mervärde i sitt hus och jag bara ville påpeka att det kan bli ännu mindreDet tas som sagt ingen hänsyn till en skuld som ännu inte finns när man bedömer om en fastighet går att utmäta eller inte.
Övervärde vid utmätning beräknas inte på det sättet du gör gällande.Insatt-det handlar inte om huset ska utmätas eller inte, han uppskattade mervärde i sitt hus och jag bara ville påpeka att det kan bli ännu mindre