Hur menar du nu?Blir dyrt för arbetsgivaren
Hur menar du nu?Blir dyrt för arbetsgivaren
De är arbetsgivarens förpliktelse att betala till KFM.Hur menar du nu?
Jag kontaktade kfm om jag var skuldfri eftersom inga pengar dragits på 2-3 månader.Hur uppkom den igen då? Fick du betala in nått extra?
Ingen omorganisation vad jag vet om iallafall. Företaget jag jobbar för har ett lönekontor långt ifrån så ingen kontakt på det viset.
Det är väl en välkommen paus även om man vill bli av med skulderna så fort som möjligt.
De är arbetsgivarens förpliktelse att betala till KFM.
Missar dom de faller kostnaden på arbetsgivaren och inte på den anställda.
sen om de är ett mindre bolag kanske de blir lite pinsamt att gå i korridoren och träffa ägarna.
Så jag hade värderat en bra referens framför pengarna och uppmärksammat arbetsgivaren att fel har begåtts och frågar hur vi ska lösa de och vart jag ska sätta in pengarna. Kan vara bra att kolla med KFM hur man löser de med så att de inte blir någon form utav gynnande av borgenär eller liknandez
Och då bara påbörjades utmätningen igen utan att du eller arbetsgivaren behövde betala?Jag kontaktade kfm om jag var skuldfri eftersom inga pengar dragits på 2-3 månader.
Hur menar du nu?
Jag hade bara 20 eller 30’ kvar i skuld så jag betalade in beloppet eftersom det motsvarande mer eller mindre summan dom inte dragit för mig. Annars hade det bara återupptas enligt infon jag fick. Detta var 2018.Och då bara påbörjades utmätningen igen utan att du eller arbetsgivaren behövde betala?
Eller du var skuldfri?
Jo, men tror du inte att arbetsgivaren kommer begära pengarna av mig sen?Arbetsgivaren ska betala in till kronofogden oavsett om dom gjort avdrag hos arbetsttagaren eller ej.
Jag hade bara 20 eller 30’ kvar i skuld så jag betalade in beloppet eftersom det motsvarande mer eller mindre summan dom inte dragit för mig. Annars hade det bara återupptas enligt infon jag fick. Detta var 2018.