Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning inte dragits på lön

Hej.

Jag har löneutmätning, sedan beslutet togs om att dra 15.000 av min lön (jag lever på minimum) har det tillkommit en större summa på min skuld. Då jag valde att släppa allt.

Utmätningen har pågått under 6 månader och det har dragits varje månad. Inga konstigheter.

Men när jag idag kollar min lönespecifikation så har inte Utmätningen dragits. Vad innebär detta? Vad ska jag göra?

Borde jag inte ha fått något ifrån brev ifrån kronofogden om det skett något annat?

Har ni gjort någon omorganisation på din arbetsplats? När jag hade utmätning och vi bytte bolag inom vår koncern så avslutades min utmätning tillfälligt.

Hej.

Jag har löneutmätning, sedan beslutet togs om att dra 15.000 av min lön (jag lever på minimum) har det tillkommit en större summa på min skuld. Då jag valde att släppa allt.

Utmätningen har pågått under 6 månader och det har dragits varje månad. Inga konstigheter.

Men när jag idag kollar min lönespecifikation så har inte Utmätningen dragits. Vad innebär detta? Vad ska jag göra?

Borde jag inte ha fått något ifrån brev ifrån kronofogden om det skett något annat?
Det är väl en välkommen paus även om man vill bli av med skulderna så fort som möjligt.

Har ni gjort någon omorganisation på din arbetsplats? När jag hade utmätning och vi bytte bolag inom vår koncern så avslutades min utmätning tillfälligt.

Men då borde man väl ändå fått en notis i Kivra om det?

Hej.

Kan helt enkelt vara så att det är din arbetsgivare som missat det den här månaden.

Kan helt enkelt vara så att det är din arbetsgivare som missat det den här månaden.

Det hände en anhörig, så arbetsgivaren fick kravbrev från KFM, som de tvingades betala och sen försökte kräva den anställde på. Men facket klev in och sa att det var arbetsgivarens ansvar att sköta inbetalningarna till KFM, inte den anställde.

Men då borde man väl ändå fått en notis i Kivra om det?
Från vem? Jag kan inte minnas att KFM meddelade mig det utan det kom upp månader senare men då betalade jag in resterande skuld som då var runt 30' istället för dom skulle fortsätta dra 8' i månaden.

Det hände en anhörig, så arbetsgivaren fick kravbrev från KFM, som de tvingades betala och sen försökte kräva den anställde på. Men facket klev in och sa att det var arbetsgivarens ansvar att sköta inbetalningarna till KFM, inte den anställde.
Då fick jag svar. Var en här för ett tag sedan vars tjej hade löneutmätning och arbetsgivaren inte hade gjort inbetalning och som sedan ville kräva henne på det genom avdrag på lönen.

Blir dyrt för arbetsgivaren

Hur uppkom den igen då? Fick du betala in nått extra?
Ingen omorganisation vad jag vet om iallafall. Företaget jag jobbar för har ett lönekontor långt ifrån så ingen kontakt på det viset.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp