Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

Täcker porslinet hela din skuld? Jag trodde bara kfm tog saker som var av så pass högt värde så att de täcker hela skulden ?!

Nej, det vore knepigt om det var så, en som har skuld på 25 mille skulle i det läget få behålla både värdefull konst, några porschebilar och annat:)

Hur mycket var porslinet +bilen värt tillsammans? Tycker det är märkligt att stereoanläggning och tv inte togs därav min fråga om porslinet var värt så mkt så det skulle kunna täcka skulden. Och min fråga var även tar dem inte saker som är värda motsvarande skuld ?! Annars är det ju inte lönt att ta porslinet om det bara täcker några tusenlappar ...typ räntekostnaderna. Tänker att andra värdesaker isåfall också borde tas av kfm fast tv och stereo anses kanske vara norm i ett hushåll och därför de fått behålla de sakerna samtidigt som de har kvitton på att sambon köpt och äger dessa ...

Jag fattar att porslinet inte är värt 400k men känns märkligt att de tog bara det och bilen ....

Som jag ser på det så behöver dom ju bara ta saker så dom anser att hon kommer klarar att betala det genom utmätning, sedan kan personen med skulden själv välja att sälja andra saker för att betala ner det själv. Är ju lite mer humant än att rensa hela hemmet

Svaret är dock för intresserade att det är ett beslut förrättningsmannen fattar på plats, krävs dock "särskilda skäl" för att ta sig in oanmäld i någons bostad med hjälp av låssmed.

Tycker det är märkligt ändå att det är så olika att till en del förvarnar man att man ska komma, andra inte...
Här blev det ingen förvarning den dagen de stod här i trädgården helt plötsligt :-(

Svaret är dock för intresserade att det är ett beslut förrättningsmannen fattar på plats, krävs dock "särskilda skäl" för att ta sig in oanmäld i någons bostad med hjälp av låssmed.

Ah, okej... Ungefär som "tydlig brytpunkt" ;)

Nej, det vore knepigt om det var så, en som har skuld på 25 mille skulle i det läget få behålla både värdefull konst, några porschebilar och annat:)

Självklart om det fanns så mkt av värde som bilar, tavlor och bostad ....men hos en vanlig Svensson lixom ... inte så stor chans att man har några saker av något högt värde. Förhoppningsvis hade vederbörande sålt det i så fall och blivit kvitt sin skuld .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp