Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning hemma

Om skulden är på 400k är det inte så konstigt, det är ju ganska orimligt att det blir betalt på max ett år med löneutmätning, om man inte ser att personen tjänar 7siffrigt, när datumet på brevet "skuld att betala" passerat kan alla åtgärder vidtas. Jag har utmätt lös egendom bara någon dag efter det datumet vid något tillfälle..

...men Du har ju själv sagt att utmätning i hemmet inte är speciellt vanligt oavsett skuldsaldo?

...men Du har ju själv sagt att utmätning i hemmet inte är speciellt vanligt oavsett skuldsaldo?

Det stämmer, man bör haft någon form av indikation på att något av värde fanns där också såklart.
Nu minns jag inte exakt men jag har för mig att jag varit med och utmätt saker i/utanför hem för skulder på typ 5k

Det stämmer, man bör haft någon form av indikation på att något av värde fanns där också såklart.
Nu minns jag inte exakt men jag har för mig att jag varit med och utmätt saker i/utanför hem för skulder på typ 5k
De fick tre veckors förvarning och det i sig kan jag tycka är lite konstigt då samtliga skuldsatta hade gömt undan det mesta av värde och syftet med en utmätning tappar sin funktion.

De fick tre veckors förvarning och det i sig kan jag tycka är lite konstigt då samtliga skuldsatta hade gömt undan det mesta av värde och syftet med en utmätning tappar sin funktion.

Fast de har ja hört tillhör vanligheten...just att man blir delgiven datum samt tidpunkt för hembesöket... Dock håller ja med Dig om tillvägagångssättet tappar ju lite av värde...

De fick tre veckors förvarning och det i sig kan jag tycka är lite konstigt då samtliga skuldsatta hade gömt undan det mesta av värde.

Måste ju samtidigt veta att folk är hemma, enorma resurser om dom ska åka runt till tomma villor.

Första gången jag läst om någon som tyckt att besöket från KF hemma och dom upplevt dom otrevliga.
Mest läst att dom brukar ge bra respekt.

Kommer dom hem till mig och beter sig som svin får dom sjukskriva sig efteråt.

De kan gå in ändå. Bara ta med sig låssmed.
Kan dom säkert, men lär dom få ansöka om och inget dom lär göra i första hand.

Menar kommer jag hem och någon är i huset utan anmält sig ....hade även där slutat i sjukskrivning minst.

De kan gå in ändå. Bara ta med sig låssmed.

Mmm... de kan dom absolut, men om KF satte ett sådant sätt i system, så tror ja att de hade blivit ett liv i luckan hos många som ett litet fööööör brutalt, integritetskränkande beteende...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp