Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning hemma

Utmätning i hemmet tillhör väl den tillgångsundersökning som genomförs innan man får inkomstuppgifter att fylla i? Så var det i varje fall för mej, de kollade mina bankkonton olika register o s v. Jag ringde upp dem och kollade om de ville komma hem, men det behövdes inte utan vi tog det per telefon. Är man skyldig pengar och inte kan betala så måste man vara medveten om att detta kan inträffa och att det kan vara svårt att bevisa vem som äger vad.

Sedan tycker jag inte att det är ok att kalla någon tjock, överviktig, ful o s v, vad har det med saken att göra? Kanske blev hon lika otrevlig som du?

Förlåt.Jag brukar inte trycka ner överviktiga men hon var så sjukt otrevlig så jag saknar ORD.

Jag var sjukt lugn när jag pratade med dem.Försökte verkligen få dem att ta saker som inte har något känslomässigt värde men de vägrade verkligen lyssna. Tror verkligen att hon jobbat med detta hela sitt liv och blivit sjukt bitter.

Görs besök i hemmet alltid innan redogörelse av inkomst?

Min kompis som hade utmätning för 10 år sedan hade aldrig besök i sitt hem.

En riktigt ful fet otrevlig kärring alltså?

En riktigt ful fet otrevlig kärring alltså?

Ok hon var väl inte ful men väldigt överviktig. Jag vet att hon måste sköta sitt jobb men hon kunde vara mer sympatisk. Den andra som var med var mycket mer sympatisk.

Berätta för sambon... det kommer bli väldigt jobbigt när du får löneutmätning och har väldigt lite pengar. Han blir ju indirekt drabbad när din löneutmätning startar.
Lycka till :)

Underligt att dom kommer innan utmätning av lön påbörjat, har du skickat in redogörelse för inkomst? Skicka du in försent?

Om skulden är på 400k är det inte så konstigt, det är ju ganska orimligt att det blir betalt på max ett år med löneutmätning, om man inte ser att personen tjänar 7siffrigt, när datumet på brevet "skuld att betala" passerat kan alla åtgärder vidtas. Jag har utmätt lös egendom bara någon dag efter det datumet vid något tillfälle..

Tyvärr är detta helt i sin ordning då det räknas som gemensam egendom, det går helt enkelt inte att bevisa vem som äger vad. Enda sättet är om man nu mot förmodan har ett kvitto kvar som visar vem som äger det som blir utmätt.

Nästan, allt anses tillhöra gäldenären, inte att det ägs tillsammans, då skulle bara halva saken kunna utmätas.
Utmätningen som ts skriver om bör vara gjord med ub 4:19 1st. som stöd. Bevisbördan ligger på gäldenären/sambon att visa att det är fel, de flesta kvitton på en affär står det ju inte kundens namn på så det kan bli svårbevisat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp