Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning, hembesök av kronofogden

Fråga bara, vad är en solidarisk skuld för något?

Om PE91 och AM92 tillsammans tar ett lån hos någon, så har man ett lån solidariskt. Om PE och AM lånat säg 200000, och AM bestämmer sig för att flytta till usa eller något, så får vackert PE betala alla de 200000 kronorna. Det är vanligt att man tror att man ska betala 100000 var, men så är det inte.

Jag ska rätt mig lite. Slutresultatet är fetsamma men: Givetvis kan inte annans egendom utmätas.. det kan dock vara så att kfm har en annan uppfattning än gäldenären och den som tycker sig vara ägare av viss egendom om vem sakerna tillhör egentligen.. så en grej som finns hos gäldenären kanske faktiskt tillhör någon annan men saken är i gäldenärens besittning och anses därför tillhöra gäldenären.. och eftersom saken anses tillhöra gäldenären så kan den utmätas

Jag ska rätt mig lite. Slutresultatet är fetsamma men: Givetvis kan inte annans egendom utmätas.. det kan dock vara så att kfm har en annan uppfattning än gäldenären och den som tycker sig vara ägare av viss egendom om vem sakerna tillhör egentligen.. så en grej som finns hos gäldenären kanske faktiskt tillhör någon annan men saken är i gäldenärens besittning och anses därför tillhöra gäldenären.. och eftersom saken anses tillhöra gäldenären så kan den utmätas
Då är det bra att min man hyr ett garage på en annan plats med annan adress i enbart hans namn!

Är det inte så, att om man har en sak i besittning som dock tillhör någon annan, att man då måste kunna bevisa att detta faktiskt ej tillhör en själv utan en annan?

Tänker på det här att jag just nu lånar bil av en god vän, kan det vara en idé att skriva ett typ "lånekontrakt" på denna?

Stämmer. Det är gäldenären eller den andra personen som har bevisbördan i de fallen..
Vet ej om lånekontrakt skulle räcka heller.. se artikeln jag länkade, där räckte det inte ens att han kunde visa att han faktiskt köpt bilen..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp