- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Bra inställning!Vi tar en dag i taget och gillar läget,tungt men vårt eget ansvar.
Bra inställning!Vi tar en dag i taget och gillar läget,tungt men vårt eget ansvar.
Ansöka om anstånd, antingen i tid eller att sälja själv.Hur går det till från att brevet kommer och ev utmätning? Kan man göra nåt mer än att överklaga?
Hur mycket överskott blev det för er o h hur stor va skulden?Jag var i samma sits men med villa. Vi har barn med särskilda behov.
Jag överklagade till tingsrätten och vi fick behålla huset.
Nu tror jag inte du behöver vara orolig,då det inte blir sånt överskott samt ni har barn.
Önskar er all lycka.
Hur går det till från att brevet kommer och ev utmätning? Kan man göra nåt mer än att överklaga?
Tack för info,kan de utmäta en del? Vi äger halva var och det är bara min del i nuläget.Vilket brev menar du? Du får ett brev om att det är utmätt.
Är hela fastigheten utmätt beställs värdering, der brukar ska vara klart inom en månad, sedan planeras auktion in, tror det brukar vara ca 3 mån efter utmätnikgen, så auktion i december om inget annat sker.
Och då kan man överklaga eller be om anstånd i tid?Tack för info,kan de utmäta en del? Vi äger halva var och det är bara min del i nuläget.
Tack för info,kan de utmäta en del? Vi äger halva var och det är bara min del i nuläget.
Och då kan man överklaga eller be om anstånd i tid?