Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning bostad

Hur går det till från att brevet kommer och ev utmätning? Kan man göra nåt mer än att överklaga?

Jag var i samma sits men med villa. Vi har barn med särskilda behov.
Jag överklagade till tingsrätten och vi fick behålla huset.
Nu tror jag inte du behöver vara orolig,då det inte blir sånt överskott samt ni har barn.
Önskar er all lycka.
Hur mycket överskott blev det för er o h hur stor va skulden?

Hur går det till från att brevet kommer och ev utmätning? Kan man göra nåt mer än att överklaga?

Vilket brev menar du? Du får ett brev om att det är utmätt.
Är hela fastigheten utmätt beställs värdering, der brukar ska vara klart inom en månad, sedan planeras auktion in, tror det brukar vara ca 3 mån efter utmätnikgen, så auktion i december om inget annat sker.

Vilket brev menar du? Du får ett brev om att det är utmätt.
Är hela fastigheten utmätt beställs värdering, der brukar ska vara klart inom en månad, sedan planeras auktion in, tror det brukar vara ca 3 mån efter utmätnikgen, så auktion i december om inget annat sker.
Tack för info,kan de utmäta en del? Vi äger halva var och det är bara min del i nuläget.

Tack för info,kan de utmäta en del? Vi äger halva var och det är bara min del i nuläget.

Ja det går, då ska det handläggas indragning av den andras andel om någon borgenär begär det. Det tar ca 2 månader bara det.

Och då kan man överklaga eller be om anstånd i tid?

Ja det går. Att be om anstånd är kanske lite meningslöst då det ändå inte kan gå till försäljning innan man har hela klar för försäljning

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp