Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning bostad

Vad är det exakt man vinner på att skuldsätta sig! Inte ens skuldsanering är en vinst om du betänker allt lidande och att du lever på existensminimum under tiden.
Varsågod, om du så bestämt hävdar att övervärde i en bostad absolut inte påverkar huruvida bostaden ska utmätas eller inte, särskild om det bor minderåriga där och att en ev vinst vid försäljning inte skulle täcka ens en liten del av skulderna så får du tycka det, det är lugnt.
Jag sa bara vad Kf jurist sa, du säger att det är fel. Vi låter det vara så.
Bra.

Du vet att Kronofogdemyndigheten verkställer för enskilda mål, men på inget vis för varken sökandes eller svaranden talan?
Nej, det är nog kronofogden som är onda bara.

Då kan vi konstatera att det inte handlar om tyckande? Finns det ett försvarbart övervärde och sökande yrkar utmätning och försäljning så blir det så.
Då är vi överens om att det handlar om försvarbart övervärde som du säger.

Då är vi överens om att det handlar om försvarbart övervärde som du säger.
Ja, och vi ska heller inte glömma att det inte behövs speciellt mycket övervärde om tidigare försök enligt utmätningsordningen inte genererar till betalning.

Jag har skulder på 530 000 hos kf och min make har 60 000 och nu är det nog en utmätning av bostaden på gång. Bostaden är värderad till 1.5 mille och lånet är på 1250 000 så frågan är hur mycket det blir kvar vid en ev auktion. Vi har tre barn under 18 år varav två med speciella behov och diagnoser på papper. Och säkert inget utmätning för min man. Vad tror ni?
Jag var i samma sits men med villa. Vi har barn med särskilda behov.
Jag överklagade till tingsrätten och vi fick behålla huset.
Nu tror jag inte du behöver vara orolig,då det inte blir sånt överskott samt ni har barn.
Önskar er all lycka.

Nu tror jag inte du behöver vara orolig,då det inte blir sånt överskott samt ni har barn.
Önskar er all

Önskar er all lycka.
Intressant, så har jag också tolkat det juridiska läget. Genom att ha barn och fr.a. med särskilda behov kan man skydda sig mot utmätning av en bostad fr.a om bostaden är belånad då övervärdet ofta blir litet och detta lilla övervärde, ställt mot barnens behov, motiverar då inte en utmätning.

Önskar er all lycka.
Tack snälla! Bara att hålla tummarna? Ordnade ni läkarintyg för barnen och deras behov?

Emma12, har ni omvårdnadsbidrag? om inte sök det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp