Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utmätning av elstöd

Jag var mer ut efter med att kolla om människor med Nordea kan se såna väntade utbetalningar då jag nyligen har bytt från Swedbank till Nordea efter att jag haft Swedbank hela mitt liv.
Har märkt att Nordea och Swedbank inte riktigt fungerar på samma sätt. Ett exempel när man betalar räkningar så dras inte pengarna från Nordea konto direkt som det görs hos Swedbank.
Så ta det lugnt, ni vet inte varför jag frågar detta.

Brukar kunna se kommande betalningar för morgondagen någon gång efter tolv och har alltid haft Nordea. Kan inte se något om elstödet hos mig och gissar att jag får vänta till åtminstone början av nästa vecka. 800 kr ish kommer jag få tillbaka enligt mina uträkningar. Känns välkommet med den enorma hyreshöjningen när man redan endast har marginaler att leva på.

För er med skuldsanering.
Har en kompis som har skuldsanering och fått information att han kommer få elstödet med att KFM nästa månad kommer dra av det beloppet på det som han får leva på.
Vet inte om det stämmer men ville bara informera er.

Har en kompis som har skuldsanering och fått information att han kommer få elstödet med att KFM nästa månad kommer dra av det beloppet på det som han får leva på.
Så funkar ju inte skuldsanering så det verkar inte rätt.

Det dras inte av nånting under skuldsanering. De betalningarna sköter du helt själv.

Någon som fått in pengarna idag? Swedbank här och inget än. Har skuld hos kronofogden.

Någon som fått in pengarna idag? Swedbank här och inget än. Har skuld hos kronofogden.
SEB, inga pengar, skuld hos KFM. Alla får ju inte pengar direkt, men det ska bli intressant att följa om de med skulder hos KFM får några. Ett tydligt besked hade ju varit på sin plats ändå...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp