Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av elstöd

KFM går alltså manuellt igenom varje person som har ett skuldsaldo och som ska få ett elstöd? Finns det verkligen kapacitet till det?
Nej, klart de inte gör. Har man otur att åka på stickprov med pengarna från elstödet på kontot kan man förstås bli av med dem.

Enstaka utbetalningar från FK utmäts sällan, det är först när man får dem regelbundet det brukar bli av.

Om FK får samköra sitt utbet. register mot KFM's personnummers-register är det inte jättemycket manuellt arbete som behöver göras för att filtrera fram pengarna som skall respektive inte skall betala ut.
Kvar blir en mindre mängd för manuell hantering.
Detta givetvis under förutsättning att ramarna för utbetalning/utmätning är någorlunda hårt reglerade (inte en blekaste vad det baseras på).
Du överskattar nog deras system en aning nu. Inte en chans att dom skulle få detta att fungera.

Du överskattar nog deras system en aning nu. Inte en chans att dom skulle få detta att fungera.
Men hur gör KFM med skattepengar? De har ju säkert någon system som fungerar och som dom nu kanske ska använda med FK.

Någon som har Nordea och ser att pengarna är på väg?

Ja, det vet jag. Men det finns personer här nu som kan se väntade utbetalningar.
Jo men jag menar att det kan ta tid… det är dom som har Swedbank som kan se. Jag har oxå Swedbank men jag ser inget. Så lugn och fin, det kommer. Alla kan inte få samtidigt.

Fast vad spelar det för roll om någon annan ser detta? Det går liksom inte fortare för dig?
Jag var mer ut efter med att kolla om människor med Nordea kan se såna väntade utbetalningar då jag nyligen har bytt från Swedbank till Nordea efter att jag haft Swedbank hela mitt liv.
Har märkt att Nordea och Swedbank inte riktigt fungerar på samma sätt. Ett exempel när man betalar räkningar så dras inte pengarna från Nordea konto direkt som det görs hos Swedbank.
Så ta det lugnt, ni vet inte varför jag frågar detta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp