Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av bostadsrätt - hjälp!

Fick nyss brev om utredning av tillgångar.
Jag vill inte ta ut något i förväg innan jag får svar från någon/några erfarna gällande detta men det ser ut som jag kommer få behålla lägenheten!

Såhär står det på brevet:
Kronofogdemyndigheten har genomfört en utredning av tillgångar. Utredningen bifogas.

På nästa papper står det:

Uppgifter om mig
Sedan:
Utredning är avslutad.
Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden.

Resultat från löneutredning:
Löneutmätning pågår.

Uppgifter i utredningen:
Förrätning inte genomförd.
Motivering: under utredningen har det inte framkommit något som tyder på att gäldenären har utmätningsbara tillgångar, varför en bostadsförrätning inte anses vara motiverad.

Sedan står det "genomförda utredningsåtgärder" där mina bankkonton och annat är kollade.

Under står det "funna tillgångar" där mina bankkonton och min bostadsrätt finns med. Och på allt står det: bedömning/åtgärd: utmätningsbart värde saknas.

Jag är i chocktillstånd om det är som jag tror, otroligt tacksam och lycklig men behöver bekräftelse av någon kunnig gällande detta, gärna även från @Lasseman

Bekräfta vad? Det står ju i rapporten?

Ja du får behålla den

Vilken lättnad. Har gått runt och oroat mig djupt. Hur länge gäller detta beslutet? För jag har några skulder om inte hamnat på kronofogden ännu. Kommer beslutet omprövas varje gång en ny skuld kommer in?

De kommer ju kolla värdet på bostadsrätten när det är dags för nästa utredningsrapport om 12-24 månader. Nu har du bostadsrätt men har man villa skall man alltid se till att det inte finns övervärde. Finns ett par sätt att ordna detta även om det kostar en del.

De kommer ju kolla värdet på bostadsrätten när det är dags för nästa utredningsrapport om 12-24 månader. Nu har du bostadsrätt men har man villa skall man alltid se till att det inte finns övervärde. Finns ett par sätt att ordna detta även om det kostar en del.

Vad för sätt finns det?

Alltså är min bostadsrätt räddad? Sorry men frågar eftersom har svårt att förstå det då jag var helt säker på att de skulle bli utmätt

Den har just nu bedömts att den inte ska utmätas.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp