Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utmätning av bostadsrätt - hjälp!

Det förutsätter att bolånet är problemet dock
Precis, vilket jag klargjorde i ett senare inlägg. Men har man skulder som man vet kommer att gå till KFM och man har fastighet/bostadsrätt som går att utmäta, så är det alltid bättre att sälja innan man är tvungen via KFM.

Om det var en tvångsförsäljning från föreningens sida hade styrelsen kunnat styra bort det, är den utmätt saknar styrelsens åsikter betydelse
Ja, så är det ju säkert, vet bara att vi kämpade för att han kunde få bo kvar då det fanns en förståelse för att man kan hamna snett. Men kfm sa att vederbörande inte förtjänade fler chanser så även när vi drog tillbaka vårt krav var det redan försent. Min tolkning utan att veta detaljer är att personen låg illa till på annat håll så att vårt tillbakadragande inte hade gjort skillnad. Bra input Lasse i vanlig ordning!

Ja, så är det ju säkert, vet bara att vi kämpade för att han kunde få bo kvar då det fanns en förståelse för att man kan hamna snett. Men kfm sa att vederbörande inte förtjänade fler chanser så även när vi drog tillbaka vårt krav var det redan försent. Min tolkning utan att veta detaljer är att personen låg illa till på annat håll så att vårt tillbakadragande inte hade gjort skillnad. Bra input Lasse i vanlig ordning!

Den kan ha varit både tvångsförsäljning och utmätt också, i så fall påverkade inte återkallandet mer än att föreningen inte stod som sökande, men föreningen får fortfarande avgifter betalda i försäljningen har jag för mig.

Föreningen slapp nog stå risken för kostnaderna om det inte gick att sälja också

Just nu känns det som det lutar mot överklaga och inhibition. Vi har en 2 månader gammal barn och vi hade verkligen behövt slippa flytta från vårt hem. Hur gör jag för att överklaga när brevet om utmätning kommer?

Just nu känns det som det lutar mot överklaga och inhibition. Vi har en 2 månader gammal barn och vi hade verkligen behövt slippa flytta från vårt hem. Hur gör jag för att överklaga när brevet om utmätning kommer?

Det står i brevet hur man gör.
Det kan ju vara bra att veta att de flesta överklagningar inte innebär någon ändring, så det är ju ingen lösning att lita på. Att överklaga innebär alltså inte att man har någon garanti att få rätt.

Det står i brevet hur man gör.
Det kan ju vara bra att veta att de flesta överklagningar inte innebär någon ändring, så det är ju ingen lösning att lita på. Att överklaga innebär alltså inte att man har någon garanti att få rätt.

Nej det förstår jag. När jag väl överklagar, skickas det sedan till tingsrätten direkt eller?

Behöver verkligen svar på detta av någon som fått sin bostad utmätt eller lyckats behålla den.

1. Sista dagen för att betala in skulden var torsdag 5/3. Vad händer nu och när ungefär kommer jag få papper och vad för papper kommer det vara?

2. Hur lång tid tog det från sista betaldatum till att ni fick brev och beslut om att bostaden ska utmätas?

3. Ni som lyckats överklaga och behålla bostaden förutom ni som haft en bostad utan övervärde då vår har säkerligen övervärde, hur gjorde ni och vad för anledning gav ni för att ni vill behålla bostaden?

Jättetacksam för svar.

Behöver verkligen svar på detta av någon som fått sin bostad utmätt eller lyckats behålla den.

1. Sista dagen för att betala in skulden var torsdag 5/3. Vad händer nu och när ungefär kommer jag få papper och vad för papper kommer det vara?

2. Hur lång tid tog det från sista betaldatum till att ni fick brev och beslut om att bostaden ska utmätas?

3. Ni som lyckats överklaga och behålla bostaden förutom ni som haft en bostad utan övervärde då vår har säkerligen övervärde, hur gjorde ni och vad för anledning gav ni för att ni vill behålla bostaden?

Jättetacksam för svar.

1 Redogörelse för inkomster
2 brukar ta lite tid, jag skulle gissa 1-2 mån
3 Du bör antingen ha några speciella skäl i familjen, annars är det mest hur stor skulden är och löneutmätningstakten och bedömt värde som påverkar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp