Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Utlandssvensk KFM / frilans finans

Nä, frilans finans betalar ut lön, har man EF har man inte nödvändigtvis lön.
Jag skrev inte att det var samma utan att slutresultatet blir detsamma. EF innebär att företagets ekonomi ses som en förlängning av den privata ekonomin. Det innebär att alla pengar du tjänar räknas som inkomst av tjänst – och beskattas därefter och därmed kan KFM utmäta på samma sätt som om man har Frilans Finans.

Jag skrev inte att det var samma utan att slutresultatet blir detsamma. EF innebär att företagets ekonomi ses som en förlängning av den privata ekonomin. Det innebär att alla pengar du tjänar räknas som inkomst av tjänst – och beskattas därefter och därmed kan KFM utmäta på samma sätt som om man har Frilans Finans.

Nej? Frilans Finans betalar ut lön. Lön kan utmätas i en löneutmätning. Betalar du inte ut lön i EF kan bara tillgångar på kontot utmätas.

Kan jag använda mig av ett utländskt konto för min verksamhet som är registrerad i Sverige? T.ex revolut då?
Undrar även: hur reagerar KFM om de ser vid min deklaration att jag har haft en särskilt inkomst som jag ej låtit dem utmäta? Blir det några konsekvenser då efter deklarationen?

Jag använder bl.a. Revolut, och har inte fått några konsekvenser av det.

Okej. Så kort och gott: all inkomst / fakturering in på revolutkonto och sedan inga påföljder från KFM trots deklarerad inkomst som de ser?
Det är väl om du ska söka skuldsanering, då brukar det vara till ens fördel om man har försökt betala av skulderna.

Tar upp tråden här igen! @Kronofogden @Lize

Jag har kommit fram till att enskild firma blir bökigt då jag behöver inkomma med massa intyg från Skatteverket i England, och jag får inte de dokument som jag behöver från dem efter otaliga samtal.

Hur lång tid skulle ni säga att det tar innan KFM utmäter via frilans finans?
Finns det någon annan väg att gå?

Tar upp tråden här igen! @Kronofogden @Lize

Jag har kommit fram till att enskild firma blir bökigt då jag behöver inkomma med massa intyg från Skatteverket i England, och jag får inte de dokument som jag behöver från dem efter otaliga samtal.

Hur lång tid skulle ni säga att det tar innan KFM utmäter via frilans finans?
Finns det någon annan väg att gå?
Det kan ta allt mellan en vecka och ett par år.

En enkel lösning är att helt enkelt betala skulderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp