Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbetalning från KF (Bet.föreläggande)

Klart det måste finnas beviskrav för att kunna kräva sin sambo/ex på pengar genom att säga att hen är skyldig mig pengar.
Allt beror på vad det är för skuld. Syns det någonstans osv.
Är det Spelskulder ex. Så tar inte tingsrätt upp det. Dvs. Går inte att bevisa.

Klart det måste finnas beviskrav för att kunna kräva sin sambo/ex på pengar genom att säga att hen är skyldig mig pengar.

Jo självklart OM man bestrider kravet - gör man inte det, så godkänner man skulden! Det spelar ingen roll vem man ställer ut kravet på - lika för alla !
I sedvanlig ordning, så bör ju allt finnas reglerat genom avtal även gällande privata skulder även vänner emellan -annars blir de svårt med bevisbördan om gäldenären motsätter sig kravet...

Dock är dom flesta människor REKO och vill göra rätt för sig! Vet man med sig att man har en skuld till någon, då bestrider man inte den & då finns det heller inget att bevisa...

Nej inga beviskrav i summarisk process. Så länge inte svarande bestrider fastställs skulden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp