Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utbetalning från KF (Bet.föreläggande)

För några månader sökte jag betalningsföreläggande hos KF angående en större skuld min sambo är skyldig mig. Idag fick jag ett stort kuvert hem med värdeavi på ca 2500 kr som kan lösas in hos ombud. Är detta alltså en summa jag kommer få varje månad från KF rörande skulden eller hur funkar det?

** Sambon är skyldig stora pengar till olika lånegivare och jag trodde att ju fler som ska dela på kakan desto mindre får man månadsvis. Förväntade mig typ nån hundralapp i månaden eller nåt.

Du kan anmäla ett bankkonto att få in pengar på.

Du borde fått någon sorts beslut vad det är för någon åtgärd som pågår.
Det kan vsra pengar från ett bankkonto tex, då blir det bara en gång

Har sambon löneutmätning?

Jag har en vän som blev lurad av en byggfirma. Den killen hamnade senare hos KFM och fick löneutmätning. I löneutmätningen ingår min väns skuld och det genererar 2000 kr per månad tills skulden är betald.

Sambon har löneutmätning & ja, jag har fått brev om det sen tidigare.

Sambon har löneutmätning & ja, jag har fått brev om det sen tidigare.
Jag blir lite nyfiken.
Jag betvivlar inte uppriktigheten i detta ska jag tillägga innan jag fortsätter. Får även tillägga att jag inte är sambo.
Hur fick ni bevisa att din sambo är skyldig dig en massa pengar ?
Jag tänker mest att man skulle kunna göra såhär för att få mer inkomst till hushållet. Jag säger att min sambo är skyldig mig pengar, jag får en del av hans löneutmätning och vi har mer att leva för.

Jo jag har också tänkt lite så, kommer jag behöva bevisa att hon är skyldig mig pengar och hur isf? Kan detta system utnyttjas på nåt sätt? Men om hon blir utmätt är det ju knappast några "extra" pengar som man trollar med, eller?

Vi bor numera på seperat address förresten. Jag benämner henne som "sambo" för att inte förvirra de läsare som följt min/vår resa från då vi var sambo

Jo jag har också tänkt lite så, kommer jag behöva bevisa att hon är skyldig mig pengar och hur isf? Kan detta system utnyttjas på nåt sätt? Men om hon blir utmätt är det ju knappast några "extra" pengar som man trollar med, eller?

Vi bor numera på seperat address förresten. Jag benämner henne som "sambo" för att inte förvirra de läsare som följt min/vår resa från då vi var sambo
Tack för svaret och lycka till. -:)

Lite trollning blir det ju då borgenärerna får mindre då du får din del och de tillfaller ert gemensamma hushåll om ni varit sambo.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp