Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Utöka remember lån

Hej!

Någon som har utökat remember lån? Gjorde ni direkt hos dem eller via Lendo? Tänker om man inte får erbjudande via Lendo så kanske chansen är större om man går via dem direkt när man varit en bra kund.

Har höjt mitt lån där två gånger; en gång genom Zmarta och en gång genom Lendo.

Hej, funderar också på detta -vet någon hur det funkar om man säg har 200 000 i lån på Remember, och söker belopp 150 000 på Lendo. Kan man då få erbjudande om att utöka lån, eller måste beloppet man söker vara över den summa man redan har i lån?

Hej, funderar också på detta -vet någon hur det funkar om man säg har 200 000 i lån på Remember, och söker belopp 150 000 på Lendo. Kan man då få erbjudande om att utöka lån, eller måste beloppet man söker vara över den summa man redan har i lån?
Skulle säga att ny ansökan via Lendo innebär, om Remember erbjuder dig lån den vägen, höjning av ditt befintliga lån från 200’ till 350’. Undantaget skulle väl vara om du klickar i att du vill samla lån/lösa befintligt lån.

Lite nyfiken, har du bra ränta hos Remember? Har själv de och är inte nöjd med räntan, ska inom kort ansöka om nytt lån för att byta ut den.

Svarar enligt min erfarenhet.

Jag hade t.ex 400K hos Remember och sökte typ 150K på Zmarta; fick då erbjudande som poppade upp som "500K" men dessa var alltså en utökning på 100K. Ränta på strax över 8% effektiv från början, just nu närmare 10%.

Lite nyfiken, har du bra ränta hos Remember? Har själv de och är inte nöjd med räntan, ska inom kort ansöka om nytt lån för att byta ut den.
Nej, inte alls särskilt bra men bättre än det jag vill försöka lösa.

Sökte via Lendo, och det fungerade precis som ni sa -jag sökte 200 000 och fick erbjudande på 480k (har 280000 befintligt). Räntan gick upp från 10 nånting till 12,3. Men med de lån jag kommer lyckas lösa, sänker jag mina månadskostnader med 3000 per månad. Det suraste är ju att lånet ”börjar om” så månadsavgiften mest är ränta och knappt någon amortering, men för tillfället funkar detta bäst ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp