Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppsägning jobb efter konflikt?

Det vi vet är hur du beter här på forumet och att du nu börjat bråka med flera här för att man inte håller med dig. Tyvärr så verkar du vara problemet på jobbet men du har rätt, vi vet inte hela historien för att du verkar inte berätta hela historien . Blir du kallad till chefen för att 8 kvinnomisshandlande invandare bråkar med dig. Låter ju jätte trolig. Det verkar vara en ”jag har rätt och alla andra fel, felet ligger på de och inte på mig” mentalitet. Lycka till nu
Jesus... Trodde detta var mer en Hjälp grupp än en "skriv av dig och få skit grupp".... Ni ville ha sanningen. Jag försöker ge den till er för att ni tjatar om det. När ni väl får den är det även det fel...? Och ni förväntar er att man bara ska vara glad och gilla hur ni håller på mot en som redan ligger ner och mår dåligt.....?

Good job... Skit eller mothugg är det sista jag behöver just nu!!

Jesus... Trodde detta var mer en Hjälp grupp än en "skriv av dig och få skit grupp".... Ni ville ha sanningen. Jag försöker ge den till er för att ni tjatar om det. När ni väl får den är det även det fel...? Och ni förväntar er att man bara ska vara glad och gilla hur ni håller på mot en som redan ligger ner och mår dåligt.....?

Så du vill ha medhåll att alla andra gör fel men du gör rätt alltså.
Vill man bara ha en klapp på axeln är detta fel forum. Man får vara beredd på frågor, mothugg mm då många av oss har en bred erfarenhet av jobb, skulder, trauman mm och inte köper allt som skrivs.

Tror du skall avsluta detta resonemang i forumet nu.

Så du vill ha medhåll att alla andra gör fel men du gör rätt alltså.

Tror du skall avsluta detta resonemang i forumet nu.
Detta handlar INTE om vem som har rätt eller fel.... Jag ville skriva av mig och behövde stöd och pepp. Inte mer SKIT. Sen när jag väl säger sanningen så får jag ytterligare skit...? Jag har ju sagt att jag har försökt haft en dialog med människor om jobbet men de tycker att jag är mer som en TL då jag frågar och undrar varför de inte jobbar eller varför de gör fel. Men jag har aldrig skrikit på någon så som de gör mot mig...

Det jag läser här är att många försöker förstå din situation och hjälpa dig. Men om du endast ville att vi skulle ge dig rätt och kalla din chef och 8 av dina kollegor för kvinnomisshandlande invandare , är du nog på fel plats. 9 st på jobbet och nu 4 st av oss och all fel ligger på oss och inte dig? Du ska nog titta dig i spegeln och dra ner på dina fördomar och hur DU beter dig. Det är all hjälp jag kan ge dig för tillfället

Detta handlar INTE om vem som har rätt eller fel.... Jag ville skriva av mig och behövde stöd och pepp. Inte mer SKIT. Sen när jag väl säger sanningen så får jag ytterligare skit...? Jag har ju sagt att jag har försökt haft en dialog med människor om jobbet men de tycker att jag är mer som en TL då jag frågar och undrar varför de inte jobbar eller varför de gör fel. Men jag har aldrig skrikit på någon så som de gör mot mig...
Men vill du ha stöd och pepp så skriv texten som att det är de du vill ha då men nu ställer du massa frågor och för att vi ska kunna svara korrekt på dom så behövs ju all info. Men visst vi kan sitta och skriva ”heja dig du är bäst ” om det känns bättre och du inte vill ha svar på frågorna

8 anställda klagar på 1, och denna 1 får ändå en ny chans. Jävligt schysst arbetsgivare. Jag hade suttit lugnt i båten och varit ödmjuk istället för att lägga skulden på alla andra.

Mitt råd är att du borde ligga lågt, gör dina uppgifter bara och bry dig inte om de andra. Det är TLs uppgift att ha koll på sin personal och prestationen i gruppen. Görs det fel så lär det ju komma fram. Du får inte betalt för TLs uppgifter och det är kanske just för att du inte är deras TL som kollegorna inte uppskattar att just du säger åt dom.

Annars så är det bra att hålla facket informerat, de kan nog hjälpa dig mer med just ditt problem än det här forumet.

Okej. Alltså jag har nog sparkat ca 15 personer genom åren och vill man bli av med någon så blir man det. Man behöver bara vänta på rätt tillfälle och denna varningen gör ju att det närmar sig. Att du fått varningen trots att du är bland de bästa på ditt jobb är inte heller positivt. Känns dock som att om du håller låg profil och bara knegar på så kan det säkert lösa sig. Detta va säkert inte svaret du ville ha och jag kan ha fel såklart. Jag hade bett om ett konkret svar på vad du behöver göra för att behålla ditt jobb och att få det skriftligt på mejl eller likande så har du det ifall det blir problem

Dom kan inte sparka han bara så.
Ska krävas mycket för att man ska bli sparkad när man är fast anställd.

1 varning är ingenting. Så nej det är inte nära bara för att han blivit varnad en gång.
Ska till att man slår ned någon eller snor från arbetsplatsen för man ska nå upp till att bli sparkad.

däremot kan dem omplacera han höger vänster hur dem vill utan hans godkännande

Andas! Vi hoppar inte på allihopa. Ser det som ett låromoment. Välj dina konflikter. Vissa njuter av att kunna hoppa på folk och peka finger. Det gör att de mår bättre. Ta det lugnt. Försök med lite distans till jobbet. Om du har fått konkreta punkter du behöver jobba med kan du ju även fråga om hjälp för att förbättra dig. Kommunikation är ju en 2 way street. Sändare OCH mottagare. Och ibland fattar man inte hur folk uppfattar en. Det betyder inte att man har fel eller rätt! Vi är alla olika. Istället kanske man kan tillsammans komma överens vad som funkar och vad som inte funkar. Det heter kompromissa. Samtidigt är det 100% möjligt att det bara är fel ställe för dig. Sök dig vidare. Jag kan rekommendera att läsa.

Det jag läser här är att många försöker förstå din situation och hjälpa dig. Men om du endast ville att vi skulle ge dig rätt och kalla din chef och 8 av dina kollegor för kvinnomisshandlande invandare , är du nog på fel plats. 9 st på jobbet och nu 4 st av oss och all fel ligger på oss och inte dig? Du ska nog titta dig i spegeln och dra ner på dina fördomar och hur DU beter dig. Det är all hjälp jag kan ge dig för tillfället
Underbart när man har koll på en person genom att läsa några trådar på ett anonymt forum…
Var medveten om att det finns oerhört mycket som du och vi andra inte vet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp