Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Upphör Smslån i Maj 2014?

Ett stort problem för sms-låne-bolagen med hårdare regler och krav är ju att det inte alls går så jävla bra för dom ens som det är nu. Det är bara kolla resultaten för bolagen så kommer ni se att det inte är så jävla stora vinster och att det tvärtom är en del som går minus en del år. Dom får ju inte igen pengarna dom lånar ut, det blir ju en förlustaffär i många fall, åtminstone sett till budgeten för innevarande år.

Sett vissa här idag som menar att det är alldeles för lönsamt för bolagen för att sluta. Jag är tveksam jag... Verkar som sagt inte gå så jävla bra för alla.

Ett stort problem för sms-låne-bolagen med hårdare regler och krav är ju att det inte alls går så jävla bra för dom ens som det är nu. Det är bara kolla resultaten för bolagen så kommer ni se att det inte är så jävla stora vinster och att det tvärtom är en del som går minus en del år. Dom får ju inte igen pengarna dom lånar ut, det blir ju en förlustaffär i många fall, åtminstone sett till budgeten för innevarande år.

Sett vissa här idag som menar att det är alldeles för lönsamt för bolagen för att sluta. Jag är tveksam jag... Verkar som sagt inte gå så jävla bra för alla.

Håller med! Med hårdare kreditprövningar kommer de tappa en stor del av sina kunder. Det är ju inte direkt någon med bra ekonomi som tar ett sms-lån.

Japp och då kommer det gå sämre för bolagen och alla utom dom stora lär få lägga ner.

Hoppas verkligen det, det är inte en dag försent.

Lyxfällan i morgon torsdag på TV3 21.00 tar upp en tjej vars skulder enbart består av smslån bla.Vivus och Ferratum. Ska bli intressant att se hur "experterna" kan hjälpa henne att bli av med skulderna om de kan få smsbolagen att ge henne avbetalningsplaner eller samlingslån.

Lyxfällan i morgon torsdag på TV3 21.00 tar upp en tjej vars skulder enbart består av smslån bla.Vivus och Ferratum. Ska bli intressant att se hur "experterna" kan hjälpa henne att bli av med skulderna om de kan få smsbolagen att ge henne avbetalningsplaner eller samlingslån.

Som vanligt går det med på att frysa räntan. Är det någon här som har lyckats med det? Jag har försökt väldigt många gånger men aldrig lyckats.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp