Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Upphör Smslån i Maj 2014?

Det är många som skriver att de haft kontakt med olika låneföretag och fått bekrätat att de upphör med sin verksamhet i Maj 2014.. Är det så?

Hej, oj har ej hört det men inte förvånad då de flesta
Har avisat mina ansökningar , däremot har hört att med nya hårda regler kommer
Såna sim mig som har flera sms lån samtidigt inte kunna låna, och det är knappast nån
Med ordnat ekonomi tar smslån , därför de flesta bolagen kommer gå bort per automatisk
Bär de inte har kunder med deras hårda krav.

Hej, oj har ej hört det men inte förvånad då de flesta
Har avisat mina ansökningar , däremot har hört att med nya hårda regler kommer
Såna sim mig som har flera sms lån samtidigt inte kunna låna, och det är knappast nån
Med ordnat ekonomi tar smslån , därför de flesta bolagen kommer gå bort per automatisk
Bär de inte har kunder med deras hårda krav.

Vilka tror ni blir kvar och vilka slutar?

tror inte att de kommer lägga ner, visst de kör kanske med hårdare regler, men det är alldeles för lönsamt för att lägga ner.

Någon som fått låna av Nanokredit nyligen? Jag får avslag där, trots att jag skött tidigare betalningar.

Fantastiska nyheter om dom flesta lägger ner. Kan tänka mig att alla mindre bolag ryker på en gång. Större som Folkia och Ferratum blir nog kvar ett tag till, men även det är nog på lånad tid när nästan alla kunder försvinner genom att bolagen inte får låna ut till dessa längre. Synd att det tagit sån tid bara och att så många redan sitter i skiten med dessa lån och stora skulder.

Hoppas staten söker fram någon lösning även för kunderna så alla parter blir av med effekterna av denna hemska företeelse.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp