Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Uppfyller krav för skuldsanering!

Ja precis! Har till sista vardagen i mars.
För sent med denna lön nu i februari förstås.

Nja, det är också en följd av lag, betalplanen börjar månaden efter inledande.
Skulle kunna vars tungt annars om det inleds 27e, redan dragit på löneutmätning och samma månad betala på skuldsanering

Så man betalar själv oavsett om man får skuldsanering eller inte?

Så man betalar själv oavsett om man får skuldsanering eller inte?
Vid inledande börjar man betala själv o utmätning upphör.
Blir det avslag sen alltså att skuldsanering inte beviljas är man tillbaka med utmätning på lönen igen.

Det står dock inte det i min lönespec för februari ? Informerar KF lönekontoret att utmätningen upphör eller måste jag göra det? Dem hade ju dragit för mycket i skatt för mig nu också och säger att det är omständligt för dem att ens lösa det.
Det är Kfm uppgift att meddela ditt lönekontor. Antar att de fick brev samtidigt som du fick det.

Det är Kfm uppgift att meddela ditt lönekontor. Antar att de fick brev samtidigt som du fick det.

Ok jag mejlar dem imorgon och kollar då. Jag väntar återkoppling angående korrigering av skatten ändå. Hade inneburit 5000 kr mer för mig denna månad så rätt så mycket på min pisslön.

Hoppas! Får se vad dem säger imorgon.

Så ÄR det. Jag fick inledande skuldsanering den 22:a i månaden. Lönen med utmätning var redan körd, så utmätningen hann dras från min lön, men redan i slutet av samma månad var utmätningen åter på mitt konto. Utbetald av KF.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp