Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Uppfyller krav för skuldsanering!

Så ÄR det. Jag fick inledande skuldsanering den 22:a i månaden. Lönen med utmätning var redan körd, så utmätningen hann dras från min lön, men redan i slutet av samma månad var utmätningen åter på mitt konto. Utbetald av KF.

Låter betryggande! Beslutet togs 10 feb och jag fick min lönespec den 12e så tycker att dem borde kunna lösa det på kontoret ändå!

Låter betryggande! Beslutet togs 10 feb och jag fick min lönespec den 12e så tycker att dem borde kunna lösa det på kontoret ändå!

Tror jag inte då det verkar som att lönerna redan är ”körda” och det är sällan arbetsgivarna går med på att ”riva upp” en lönekörning för att göra revideringar... Brukar bli att de revideras på nästa lön, men i detta fall, så blir det att KF returnerar utmätningsbeloppet till Dig...

Tror jag inte då det verkar som att lönerna redan är ”körda” och det är sällan arbetsgivarna går med på att ”riva upp” en lönekörning för att göra revideringar... Brukar bli att de revideras på nästa lön, men i detta fall, så blir det att KF returnerar utmätningsbeloppet till Dig...

Fick svar nu angående skatten i alla fall att det gick att lösa och att jag får ut mellanskillnaden den 28e. Så något måste det gå att korrigera. 5000 extra denna månad blir en livräddare.

Fick svar nu angående skatten i alla fall att det gick att lösa och att jag får ut mellanskillnaden den 28e. Så något måste det gå att korrigera. 5000 extra denna månad blir en livräddare.

...men du har inte löneutbetalning den 28:e i vanliga fall eller?! Här känns de ju mest som att dom är justa och släpper fram ytterligare en utbetalning.

...men du har inte löneutbetalning den 28:e i vanliga fall eller?! Här känns de ju mest som att dom är justa och släpper fram ytterligare en utbetalning.

Nej jag har den 25e. Det var dem som klantade sig på kontoret och jag så till i god tid annars hade jag varit tvungen att kontakta skatteverket och krångla själv vad jag förstått.

Oavsett Alex så är det fina nyheter och jag är glad för din skull.
Men jag förstår fortfarande inte hur du kunde få ett sånt brev på så ”lite” pengar som 300.000 och du är runt 30 år? Är du handikappad eller liknande att de bedömer att du aldrig kan jobba ”normalt” eller vad är det jag missar?

Oavsett Alex så är det fina nyheter och jag är glad för din skull.
Men jag förstår fortfarande inte hur du kunde få ett sånt brev på så ”lite” pengar som 300.000 och du är runt 30 år? Är du handikappad eller liknande att de bedömer att du aldrig kan jobba ”normalt” eller vad är det jag missar?

Jag sökte det för att det var värt att prova. Mitt jobb erbjuder inte heltid tyvärr till någon som inte har chefspositon. Jag kan välja att ta extrapass då och då för att förbättra min situation men thats it. Jag letar jobb men det har gått sådär. Mitt tidigare jobb betalade ut mer lön men kunde av olika orsaker bo kvar i den staden.Jag jobbar ju inom service så min lön är väldigt låg.
Jag har ju en sjukdom men den gör jobbmässkgt bara att jag är förbannad och ledsen och har ont i mellanåt. Men får antidepp för det. Inget allvarligt idag även om det finns förhöjd risk för cancer på sikt men det är inget jag sagt i min ansökan.
Har ingen direkt förklaring till deras beslut.

Den enkla förklaringen kan väl vara att staten vill att så många som möjligt ska få skuldsanering. Det moraliska kan man förvisso ha invändningar emot men faktum är att det är bättre för samhället,välfärden,skatteintäkterna - ekonomin om personer blir kvitt sina skulder inom 4-5 år och sen kan bidra med köpkraft än att dessa personer är i en livslång skuldsättning och bara handlar det nödvändigaste...

Den enkla förklaringen kan väl vara att staten vill att så många som möjligt ska få skuldsanering. Det moraliska kan man förvisso ha invändningar emot men faktum är att det är bättre för samhället,välfärden,skatteintäkterna - ekonomin om personer blir kvitt sina skulder inom 4-5 år och sen kan bidra med köpkraft än att dessa personer är i en livslång skuldsättning och bara handlar det nödvändigaste...
Kan också motverka ohälsa och att man helt hamnar i ett utanförskap.

Tack för samtliga förtydlingar, ser inte på något sätt ner på någon utan snarare tvärtom, så jäkla glad för alla framgångar ni råkar ut för. Min enda fråga var generellt hur det kan vara så lätt för någon med så goda förutsättningar, medan det är så så jäkla svårt för gemene Svensson med miljonskulder och åratal av omöjliga amorteringar....

Alex, så superglad för dig och hoppas det går vägen, håll oss gärna uppdaterade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp